وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در قالب سفر دولت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در مسیر عظیمت به شهرستان خاش، از اردوگاه الغدیر، محل نگهداری اتباع افغانی و پاکستانی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ در اردوگاه الغدیر زاهدان، اتباع خارجی از جمله پاکستانی و افغانی که به صورت غیرمجاز و از مرزهای کشور وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شوند و احتمال شیوع و بروز انواع بیماریهای عفونی را دارند، پس از اسکان موقت، به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

بنا بر این گزارش، اردوگاه الغدیر زاهدان به دلیل پذیرش اتباع خارجی و احتمال شیوع و بروز انواع بیماریهای خطرناک از جمله وبا، به شدت تحت نظارت و تدابیر ویژه تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد که پس از غربالگری‌های لازم توسط تیم‌های بهداشتی، بیماران در صورت نیاز بستری و تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی، توسط نیروی انتظامی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از اردوگاه الغدیر، با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌های عفونی تذکرات جدی و لازم را به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همینطور نیروی انتظامی مستقر در اردوگاه برای ارتقاء وضعیت بهداشتی این اردوگاه صادر کرد.

گفتنی است: سال گذشته اولین کانون شیوع وبا در کشور در اردوگاه الغدیر بوده و این بیماری از طریق اتباع افغانی و پاکستانی به کشور منتقل شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.