ساری/

اعزام بیش از 67هزار مازندرانی به حج تمتع وعمره

مدیرکل حج وزیارت مازندران،سهمیه امسال اعزام شهروندان استان برای تشرف به خانه خدا را 67 هزار و 500 نفردر قالب حج تمتع وعمره بيان کرد.

ساداتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري گفت: این از اين تعداد بیش از 65 هزار نفر برای حج عمره و 2هزار و 500 نفر برای حج تمتع به خانه خدا مشرف میشوند.

وی افزود:اعزام زائران مازندرانی خانه خدا امسال مربوط به دارندگان فیش تاریخ 10/11/84 استکه درکاروان ها نام نويسي کردند و از اواخر شهریور امسال اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج وزیارت مازندران به کاهش متقاضیان حج تمتع و افزایش هزینه های سفر اشاره تصريح کرد:کاهش متقاضیان زیاد محسوس نیست،اما با توجه به کافی بودن میزان سهمیه تا سه سال آینده نام نويسي جدیدی از افراد نخواهد شد.

ساداتي با بیان اینکه هم اکنون بیش از 80هزار مازندرانی در نوبت انتظار حج تمتع هستند، گفت:تعداد شهروندان مازندرانی که در نوبت اعزام به حج عمره هستند، بیش از555 هزار نفر است که درقالب 300 اولویت تاکنون سازماندهی شده اند وتا پایان امسال تا 390 اولویت بندی شده و اعزام خواهندشد

وي افزود:این در حالی استکه بیش از 200 هزارنفر از دارندگان فیش در مازندران تاکنون درکاروانها نام نويسي نکرده اند.

مدیرکل حج وزیارت مازندران تصریح کرد:بیش از 196 کارگزار عمره در مازندران فعال هستندکه سیستم نظارتی از طریق سازمان حج و زیارت بر روند فعالیت کارگزاران نظارت می کند.

ساداتي در مورد سفر عتبات عالیات نیز گفت:بیش از 46هزار نفر پارسال به عتبات عالیات اعزام شدند و درحال حاضر نیز به طور میانگین هرهفته 3 پرواز از طریق فرودگاه ساری دردشت ناز به تعداد 250 نفر از طریق هوائی به عتبات عالیات سفر می کنند.

بگفته وي مدت زمان سفر به عتبات عالیات در کشور عراق 7شب و 8روز است و متقاضیان سفر به عتبات عالیات با مراجعه به سایت عتبات نام نویسی واز سفر با کاروان های غیر مجاز خودداری کنند.

پارسال نيزحدود 67 هزار مازندرانی به حج عمره مفرده و حج تمتع اعزام شدند

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تمتع ، عمره ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.