طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه نفت بندرعباس با ۸۵ درصد پیشرفت در دست اجرا است .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس با اجرای این طرح ظرفیت تولید بنزین معمولی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، بنزین سوپر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، نفت گاز ۸ میلیون لیتر و گوگرد گرانول ۲۵۰ تن در روز می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای این طرح کیفیت فرآورده های تولیدی بر اساس استاندارد سال ۲۰۰۵ اروپا ( EURO ۰۵ ) می شود .

بر اساس استاندارد یورو پنج ، بنزین تولیدی پالایشگاه نفت بندرعباس دارای عدد اکتان ۹۵ و گوگرد گازوییل کمتر از ۵۰ PPM می شود.

نامور افزود :طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ۹ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ۲۱ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز از واحد های مهم این طرح است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : از دیگر طرحهای مهم این شرکت ساخت سه دستگاه مخزن ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت خام و میعانات گازی است .

این مخازن که با توجه به اقزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه ساخته می شود تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت دارد و با بهره برداری از این مخازن ظرفیت ذخیره سازی خوراک پالایشگاه بندرعباس ۵۰ درصد افزایش می یابد.

نامورافزود : طرح مقاوم سازی واحدهای عملیاتی، مخازن و اسکله نفتی بر اساس استانداردها برای مقاوم سازی در برابر زلزله نیز با ۷۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : اکنون مقاوم سازی واحد های تقطیر، گاز مایع، تصفیه نفت سفید، آیزوماکس، هیدروژن و ۵۸ مخزن از ۹۰ مخزن پالایشگاه، باندوال های مخازن و اسکله نفتی شهید رجایی پایان یافته است.

پالایشگاه بندرعباس ۳۰۰ هزار بشکه در روز خوراک مورد نیاز خود را از نفت خام سنگین جزیره خارک ، ۲۰ هزار بشکه در روز نفت خام میدان هنگام و ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز سرخون بندرعباس و عسلویه تامین می کند .

شرکت پالایش نفت بندرعباس ۱۹ درصد فرآورده های نفتی کشور را از جمله بنزین،گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می کند./

انتهای خبر/س
برچسب ها: افزایش ، بنزین ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.