دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از تنظیم سند ملی کودک در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مظفر الوندی در دومین نشست شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان که در محل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: بهزیستی کشور دارای پایه‌های علمی قوی در خصوص کودکان کار و خیابان است اما آنچه از عملکردها بیرون می‌آید حاکی از نداشتن توانایی کافی برای اجرای این طرح‌های عملیاتی از سوی این سازمان است.

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور تسهیل در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان از سوی کنوانسیون حقوق کودک پیشنهاد می‌شود که نهادهای ناکارآمد در این زمینه از حق مدیریت در این موضوع صرف نظر کرده و اجرای طرح را در تهران به شهرداری به عنوان متولی اصلی که توان کافی را نیز برای اجرای این طرح در اختیار دارد تفویض کنیم.

الوندی تاکید کرد: با این اقدام تمرکز بهزیستی به شهرستان‌ها محدود می‌شود این سازمان که قادر خواهد بود در حوزه شهرستان‌ها اقدامات موثرتری را به انجام برسد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه تنظیم سند ملی کودک از سوی این کنوانسیون آغاز شده خاطرنشان کرد: طرح دیگری که در این حوزه از سوی کنوانسیون در دست بررسی است ایجاد بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان است با راه‌اندازی این سامانه قادر خواهیم بود از طریق الکترونیکی نسبت به شناسایی وثبت‌نام مشخصات این کودکان به منظور حمایت‌های هرچه بیشتر اقدام کنیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار