"اولکساندر تورچینف" رئیس جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد تیپ بیست و پنجم چترباز ارتش اوکراین که نیروهای یکی از واحدهای آن سلاح‌های خود را به شورشیان جدایی طلب روس تسلیم کردند، منحل خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  "اولکساندر تورچینف" رئیس جمهوری موقت اوکراین پنجشنبه اعلام کرد تیپ بیست و پنجم چترباز ارتش اوکراین که نیروهای یکی از واحدهای آن سلاح‌های خود را به شورشیان جدایی طلب روس  تسلیم کردند، منحل خواهد شد.

تورچینف در برابر پارلمان اوکراین گفت: این یگان که نظامیان آن از خود سستی نشان دادند و سلاح‌های خود را تسلیم کردند ،منحل خواهد شد و مسببان این اقدام باید در برابر دادگاه پاسخگو باشند.

چهارشنبه تظاهرکنندگان پیشروی  ستونی از تیپ بیست و پنجم چترباز دنیپروپتروسک را که در " عملیات ضد تروریستی" مقامات طرفدار اروپایی کیف علیه شورشیان طرفدار روس مشارکت داشت به سمت شهر "سلاویانسک" متوقف کردند.

جدایی طلبان کنترل شماری از ساختمان‌های دولتی و یک منطقه را در شرق اوکراین به دست گرفته‌اند. شماری از افراد مسلح طرفدار روسیه شش دستگاه خودرو زرهی این ستون را به تصاحب خود در آوردند.

 پس از چندین ساعت مناقشه، بقیه ستون شامل 15 دستگاه زرهی توانستند دیرهنگام در مسیری برعکس به حرکت خود ادامه دهند. اما نظامیان در ابتدا مجبور شدند سلاح‌های غیرقابل استفاده و همچنین توپ‌های خودروهای زرهی را به جدایی طلبان تسلیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار