معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه نخست تولید آفتابگردان و کدوی آجیلی کشور را دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مقصود قربانی اظهار داشت: آذربایجان غربی در تولید آفتابگردان آجیلی رتبه نخست کشوری را دارد که مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی و وجود بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش آجیل کشور در خوی از عمده دلایل کسب رتبه نخست در تولید آفتابگردان آجیلی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بالا بودن قیمت آن در بازار آزاد، بالا بودن دانش فنی زارعین منطقه و کاشت، داشت و برداشت آن به همراه اعضای خانواده را از دیگر دلایل عنوان کرد.

وی یادآور شد: سال 92، میزان تولیدات محصولات زراعی در آذربایجان غربی بیش از 4 هزار تن بوده که عمده محصولات شامل غلات، حبوبات، محصولات صنعتی، سبزیجات، محصولات جالیزی، نباتات علوفه‌ای و سایر محصولات است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان غربی در تولید کدوی آجیلی نیز رتبه نخست کشوری را داراست، ادامه داد: آشنایی کامل کشاورزان با کاشت داشت و برداشت این محصول، مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، وجود بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش آجیل کشور در استان و بالا بودن قیمت آن در بازار از عمده دلایل کسب رتبه نخست در تولید کدوی آجیلی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، کدو ، آفتابگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.