مدير بزرگترين بندر مسافري كشور از جابجايي مسافران دريايي در مسير بندر شهيد حقاني بندرعباس به جزيره هرمز، توسط يك شناور بزرگ با ظرفيت بيش از 220 صندلي براي نخستين بار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، "سالم شهيدي" در حاشيه سفر به جزيره هرمز كه با حضور "محمدي" مدير بندرگاه اين جزيره و "اصلاحي" مديرعامل تعاوني شناورداران بندرعباس انجام شد، از برنامه ريزي هاي صورت گرفته به منظور تردد شناورهاي بزرگ مسافري در مسير دريايي بندرعباس - هرمز در امسال خبر داد.

وي افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در زمينه توسعه زيرساخت هاي بندرگاه هرمز، مجوز بخش عمده 40 شناور متعلق به ناوگان مسافري دريايي بندرعباس جهت تردد در اين مسير صادر شده است.

به گفته شهيدي، بر همين اساس، برنامه جابجايي مسافران دريايي در اين مسير دريايي ظهر روز شنبه، سي ام فروردين ماه با همكاري مالك شناور "ميداس" با ظرفيت 220 صندلي و طول 41 متر صورت گرفت و اين اقدام براي نخستين بار انجام مي شود.

وي ضمن اشاره به تجزيه و تحليل هاي آماري صورت گرفته در خصوص حجم تردد مسافران از مركز استان هرمزگان به مقصد جزيره رنگين كماني خليج فارس، ادامه داد: در روزهاي عادي، به طور متوسط جمعيتي بين 300 تا 450 نفر شامل مسافران و اهالي جزيره هرمز به وسيله شناورهاي مسافري از مسير دريايي جابجا مي شوند.

مدير بندر شهيد حقاني بندرعباس خاطرنشان كرد: به دليل رشد فعاليت هاي آموزشي و دانشگاهي در جزيره هرمز و همچنين توسعه زيرساخت هاي گردشگري، ترددهاي دريايي در اين مسير طي سه روز پاياني هفته رقمي بين 800 تا 2200 نفر به طور ميانگين در روز افزايش مي يابد و بر همين اساس، حضور شناورهاي بزرگ مسافري براي كاهش ازدحام جمعيت در بنادر شهيد حقاني و هرمز بسيار موثر است.

شهيدي در بخش ديگري از سخنان خود قيمت جديد بليط سفر دريايي مسير بندرعباس- هرمز را 60 هزار ريال اعلام و بيان كرد: اين رقم، از نخستين روزهاي سال جاري از سوي تعاوني شناورداران بندرعباس به دولت پيشنهاد و توسط فرمانداري اين شهرستان ابلاغ شده است.

مدير بزرگترين بندر مسافري كشور همچنين در پايان يادآور شد: با راه اندازي سامانه صدور بليط الكترونيكي سفرهاي دريايي كه قرار شده تا حدود يكماه آينده براي مسير دريايي بندرعباس- هرمز به صورت آزمايشي اجرايي شود، امكان تهيه بليط شناورهاي مسافري در هر شهر و نقطه از كشور امكان پذير مي شود.

لازم به ذكر است، جزيره هرمز به عنوان يكتاترين گنبد نمكي جهان و برخورداري از بيش از 70 طيف رنگي خاك آن به جزيره رنگين كماني خليج فارس شهره شده و هرساله به ويژه در فصل زمستان و تعطيلات نوروزي، هزاران نفر از علاقمندان به گردشگري دريايي و طبيعت بكر خليج فارس را به سوي خود جذب مي كند.

گفتني است، بندر شهيد حقاني به عنوان بزرگترين بندر مسافري كشور شناخته مي شود كه در حال حاضر با بهره برداري از 10 پست اسكله، قابليت پهلوگيري همزمان بيش از 20 شناور مسافري را داراست و علاوه بر اين، يك پست اسكله ديگر نيز امكان پهلوگيري دو شناور براي سوخت گيري را فراهم كرده است.

بندر شهيد حقاني در مركز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه هاي ساماندهي و توسعه آن در سال 1387 توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان كليد خورد؛ به گونه اي كه با گذشت 5 سال، اين بندر در حال حاضر بزرگترين و پيشرفته ترين ناوگان مسافري دريايي كشور را در اختيار دارد و هر ساله پذيراي ميليون ها مسافر دريايي است كه با بهره گيري از امكانات آن به جزايري همچون قشم و هرمز سفر مي كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار