معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه خود مراقبتی گام اول سلامتی است گفت: ۶۵ تا ۸۵ درصد از مراقبت‌هایی که به سلامت منجر می‌شود نتیجه خود مراقبتی است.

دکتر فرسار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد باید بدانند که خودمراقبتی گام اول سلامتی است و اگر یاد بگیریم که چطور از خودمان مراقبت کنیم کمک شایانی به حفظ سلامتیمان می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه خود مراقبتی عملی است که در آن هر فردی از علم و دانش و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا از سلامت برخوردار باشد، افزود: اگر بتوانیم این خود مراقبتی را در افراد و یک فرهنگ تبدیل کنیم. بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از مراقبت‌هایی که به سلامت ما منجر می‌شود نتیجه خود مراقبتی است. 

فرسار ادامه داد: خود مراقبتی در تمام طیف سلامتی و بیماری معنی پیدا می‌کند و مراقبت‌های بهداشتی در طیفی قرار می‌گیرد که دامنه‌اش از خود مراقبتی ۱۰۰ درصد (مثل مسواک زدن) تا مراقبت حرفه‌ای ۱۰۰ درصد (مثل انجام یک عمل جراحی) متفاوت است. در واقع بخشی از ناخوشی‌های جزئی، بیماری‌های مزمن و حاد نیازمند مراقبت‌های بهداشتی پزشکی حرفه‌ای هستند و هدف خود مراقبتی این است که بخش حرفه‌ای مراقبت از این بیماری‌ها را به حداقل برسانیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار