خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایران و قدرت‌های جهانی کار نگارش پیش‌نویس توافق بلندمدت حل‌وفصل برنامه هسته‌ای مورد مناقشه ایران را ماه آینده میلادی در سطح کارشناسی در نیویورک آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "عباس عراقچی"، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت در طول این مذاکرات که روزهای پنجم تا نهم ماه مه برگزار می‌شود، قدرت‌های جهانی گروه 5+1 و ایران "نگارش توافقات فراگیر را که کاری پیچیده و دشوار است" آغاز می‌کنند.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل اداره امور سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه، ریاست تیم ایران را در این گفتگوها بر عهده خواهد داشت که در حاشیه نشست کمیته مقدماتی بازنگری معاهده عدم اشاعه برگزار خواهد شد.

آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه روز 20 ژوئیه را به عنوان مهلت دستیابی به معامله‌ای بلندمدت با ایران تعیین کرده‌اند که اجازه لغو تدریجی تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای ایران را می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نقش محوری در راستی‌آزمایی پایبندی ایران به سهم خود در توافق ژانویه دارد در گزارش ماهانه خود گفت ایران تاکنون به اقدامات توافق‌شده پایبند بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار