معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ارجاع حدود یکهزار مددجوی بیمار ونیازمند خدمات درمانی به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی در سال 92 خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رضا جهانگیری‌فر با اعلام این خبر در دومین جلسه کمیته بهداشت و درمان سازمان رفاه که با حضور مدیران مراکز خدماتی،مدیر حراست سازمان و سایر مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری تهران برای درمان این مددجویان هزینه‌های قابل توجهی پرداخت کرده است.

وی افزود: غالب این خدمات مربوط به هزینه های جراحی ، بستری و یا درمان سرپایی بوده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول در بحث سلامت جامعه یادآورشد: شهرداری تهران تنها وظیفه جذب و نگهداری موقت این افراد را دارد ولی به دلیل بی‌توجهی سایر نهادهای مسئول و برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در جامعه این مهم را نیز برعهده گرفته است.

وی با یادآوری این موضوع که بیشترین مددجویان ارجاعی به مراکز درمانی مشکلات عفونی،ارتوپدی،بیماریهای داخلی و ... داشته اند از متولیان درمانی کشور نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه در مواردی شاهد برخورد نامسئولانه درمانی در رابطه با مددجویان بی خانمان بوده‌ایم. حتی با کیس هایی  درسطح شهر مواجه شده ایم که لباس مراکز درمانی برتن داشته‌اند و به علت بی‌خانمانی ،نه تنها خدمات درمانی دریافت نکرده‌اند بلکه از آن مرکز درمانی اخراج شده اند!

چرخه پژوهش باید در مراکز فعال شود

سرپرست امور بهداشت و درمان مراکز ساماندهی هم در دومین جلسه کمیته بهداشت ودرمان مراکز تابعه گفت: چرخه پژوهش باید در مراکز فعال شود بنابراین لازم است که در این باره مسئله‌یابی شود.

دکتر محمدهادی کبیری با بیان این مطلب اظهارکرد: چرخه مشکلات و بیماری های مددجویان جامعه هدف شهرداری به اجتماع و یا خانواده بازمی‌گردد ولی ضروری است که پزشکان مراکز برای جلوگیری از شیوع بیماریها در مراکز خدماتی سازمان به مسئله پیشگیری توجه ویژه داشته باشند .

وی ادامه داد: آموزش‌های موردنیاز برای پیشگیری از افزایش بیماری‌هایی همچون HIVایدز و یا هپاتیت و... با توجه به تعین دلیل افزایش مثل تزریقات،سرنگ آلوده ویا مسائل جنسی و...باید از سوی واحدهای پیشگیری اعلام شود.

کبیری همچنین به موضوع گزارش گیری هفتگی اشاره و تصریح کرد: در این گزارش ها نگاه به مسئله و مسئله یابی نباید فراموش شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ارجاع ، نیازمند ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار