رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خود مراقبتی را کلید رفع بسیاری از مشکلات دانست و گفت: کاری که یک فرد برای سلامت خود می‌کند هیچ فرد، نهاد و یا سازمان دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر" علی اکبر حق‌دوست" در نخستین روز از هفته سلامت افزود: خودمراقبتی را باید جامع دید و تنها در  پیگیری درمانی نبینیم بلکه خود مراقبتی رفتارهای خود آگاهانه و فاصله گرفتن از عوامل خطر در زمینه بیماری های جسم، روان، جامعه و معنویت است.

وی اظهار داشت: تاثیر متقابلی که افراد می‌توانند بر یکدیگر داشته باشد نکته مهم و قابل توجهی در خود مراقبتی است، زیرا من به عنوان یک فرد می‌توانم خود مراقبتی داشته باشم و خود را به نوعی بیمه کنم و در عین حال می‌توانم در اطرافیان، خانواده و محیط کار، این نوع رفتارهای خود مراقبتی را اشاعه دهم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نقش مادر و زن را در خود مراقبتی مهم دانست و گفت: نقشی که مادر در خانواده به عنوان الگو ایفا می‌کند هم در رفتارهای خود مراقبتی تاثیر می‌گذارد و  هم باعث ارتقاء سلامت خانواده می‌شود.

 وی اضافه کرد: رفتارهای خود مراقبتی مادران باعث می شود که این رفتارها در نسل های بعدی گسترده و به ودیعه گذاشته شود.

دکتر حق دوست با تاکید بر این مطلب که ما وظیفه شرعی و اخلاقی و قانونی داریم تا برای سلامت خودمان فعالانه اقدام کنیم، اظهار داشت:  در این رابطه علاوه بر اینکه بحث پیشگیری از بروز بیماری‌ها باید مورد توجه قرارگیرد تشخیص و درمان زودرس نیز مورد نظر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار