به گزارش
حوزه دولت باشگاه خبرنگاران امروزه درسراسر جهان شبکههای اجتماعی گوناگون با مخاطبان خاص خود فعالیتهای خود را به صورت جدی دنبال میکنند به طوری که توانستهاند بسیاری از مردم را ساعتها مجذوب صفحه خود کنند اما دراین میان استفاده از شبکههای اجتماعی بومی در بعضی از کشورهای دنیا توانسته موفقیت خوبی را برای این کشورها رقم بزند.
با وجود شبکه های اجتماعی خارجی متعدد برخی از شبکه های اجتماعی داخلی نیز توانسته اند سهم قابل قبولی از این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهند.
این روزها این شبکههای اجتماعی داخلی یکی از عوامل ارتباط سیاستمداران، مسئولین و مقامات کشورمان با مردم و حتی خارجیان هستند. شبکههای اجتماعی علاوه بر کارکردهای سیاسی می توانند در ابعاد آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز نقش داشته باشند. رواج تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین، جنبه اقتصادی شبکه های اجتماعی را مهم تر از همیشه کرده است. شرکت ها، سازمان ها و صاحبان مشاغل کوچک از طریق شبکه های اجتماعی می توانند تراکنش و داد و ستد مالی وسیعی داشته باشند. علاوه بر این در بستر شبکه های اجتماعی تخصصی، ارتباطات صنفی شکل میگیرد که منافع اقتصادی بزرگی برای طرفین دربردارد. از دیدگاه تجاری نیز هر کاربر شبکههای اجتماعی میتواند یک مشتری بالقوه تلقی شود. دادههای مربوط به رفتار کاربران در شبکه و تعاملات و علایق آنان می تواند منبع اطلاعاتی مهمی برای شرکت ها، سازمان ها و دولت ها باشد. از این رو کشف علایق انبوه کنشگران شبکه و قرار دادن محصولات و خدمات مورد نظر در معرض دید آنان، برای تولیدکنندگان محصولات و خدمات اهمیت ویژه ای دارد. از این رو پس از روی کارآمدن دولت یازدهم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری جز پیشگامانی بودند که به عضویت شبکه اجتماعی داخلی از جمله زیگور،تبیان و کلوب درآمدند.
اختصاص صفحه شخصی در شبکه های اجتماعی برای وزرا و مسئولین دولتی طرحی به نسبت جدید در ایران محسوب می شود چون پیش از این دولتمردان ومسئولین کشورمان به نسبت حضور کمرنگی در این شبکه ها داشتند و این موضوع به طور حتم روند روبه مثبتی را در تعامل مردم با دولت به وجود خواهد آورد به گونهای که شاهد هستیم درحال حاضر محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری سه صفحه به آدرس های
http://www.cloob.com/mahmoudvaezi http://www.zigur.com/vaezi http://net.tebyan.net/vaezi در شبکه های اجتماعی ایرانی دارد و می تواند به راحتی در راستای تبادل اطلاعات با کاربران این شبکهها وارد عمل شد و در این میان حضور وزیر ارتباطات در شبکههای اجتماعی کاربران این شبکهها را به طور جدی به پای این صفحات کشید اما در این میان برخی از شبکه های اجتماعی مانند کلوب توانستهاند گوی سبقت را از رقیبان دزیده و طبق آمارهای گرد آوری شده از صفحات ایشان کاربران بیشتری را به حضور در صفحه وزیر ارتباطات ترغیب کند.
طبق نمودار ارائه شده صفحه وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی کلوب در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی داخلی توانسته است از ابتدای به وجود آمدن 28977 نفر هوادار داشته و از نظر بازخورد نیز عملکردی متفاوت و چشمگیر داشته باشد.
بازخورد = نظر دهی+پسندیدن+ اشتراک گذاری (مطالب پست شده )
نام شبکه پسندیدن نظردهی اشتراکگذاری
کلوب 14392 9535 6129
تبیان 2413 2937 203
زیگور 589 234 0
بعد از حضور واعظی در شبکه اجتماعی کلوب و بازخورد مناسب از این شبکه اجتماعی دیگر دوستان دولت یازدهم به عضویت این شبکه در آمدند و حضوری فعال و چشمگیر در صفحات خود دارند از جمله می توان به ابتکار رییس سازمان محیط زیست و وزیر محترم بهداشت حسن هاشمی اشاره داشت. باید دید شخصیت سیاسی بعدی که وارد دنیای پر تعامل مجازی خواهد شد کیست؟
انتهای پیام/