معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امام راحل(ره) با نگاه روشن و بیانات حکیمانه خود جایگاهی جدید را برای زنان ترسیم کردند، گفت: امام خمینی (ره) با تاکید بر این مساله که زنان باید در مقدرات اساسی جامعه دخالت کنند، حجت را بر همه و بویژه زنان تمام کرده و راهی نوین در برابر دید آیندگان ترسیم کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در همایش تجلیل از زنان جهادگر با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و نیز زادروز امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام راحل(ره) با نگاه روشن و بیانات حکیمانه خود جایگاهی جدید را برای زنان ترسیم کرد، گفت: امام خمینی (ره) با تاکید بر این مساله که زنان باید در مقدرات اساسی جامعه دخالت کنند، حجت را بر همه و بویژه زنان تمام کرده و راهی نوین در برابر دید آیندگان ترسیم کردند.
 
وی اظهار کرد: زنان در ایران اسلامی همواره در تمام مقاطع و عرصه‌ها همراهی و نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته‌اند و چنین ایام و مناسبت‌هایی فرصتی برای بازخوانی این همراهی‌ها و بررسی نقش و سهم زنان در اداره جامعه امروز است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به شرایط کشورمان در عرصه بین‌المللی و نیز شرایط داخلی کشور با توجه به شعار سال ۹۳ و نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: چشم‌پوشی از جایگاه و نقش زنان در تحقق اهداف نظام، ممکن نیست چرا که زنان نیمی از سرمایه انسانی کشور هستند که نه عقل کنار گذاشتن آنها را تایید می‌کند و نه اقتضائات ملی چنین اجازه‌ای به ما می‌دهد.

مولاوردی تصریح کرد: اگر بناست در سال ۹۳ با عزم ملی و مدیریت جهادی امور به پیش برده شود زنان بخش مهمی از این عزم ملی و مدیریت جهادی هستند که حتما باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنان در جمهوری اسلامی به برکت فضای برآمده از انقلاب اسلامی امروز آماده تر و مجهزتر از قبل به علم، تجربه و تخصص هستند، گفت: حالا دیگر این بستگی به مسئولان کشور دارد که چگونه از ظرفیت زنان در پیشرفت کشور بهره بگیرند.

مولاوردی با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم ، عدالت محوری در حوزه های مختلف و ایجاد تعادل و توازن در نقش آفرینی شایسته زنان در عرصه های اقتصادی و فرهنگی است، اضافه کرد: در شرایط پیش روی کشور زنان در روی آوری به مصرف داخلی، ایجاد رونق اقتصادی و حتی اجرای موفق سیاست‌های هدفمندی یارانه ها و در کل سمت و سو دادن به منابع کشور به سمت عمران و آبادانی زیر ساخت‌های کشور در خانواده و جامعه نقش موثری دارند و بی توجهی به این ظرفیت کفران نعمت از فرصت‌سازی است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: امیدوارم این فرصت‌ها و مناسبت‌ها برکات عملی نیز داشته باشد و صرفا یک مراسم تجلیل و تکریم نباشد تا در پایان از مدیریت جهادی‌، جهادش سهم زنان و مدیریتش سهم مردان نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار