یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کنگره آمریکا هیچ حقی نسبت به جایگاه سازمان ملل ندارد چرا که این سازمان بین‌المللی ضوابط خاص خود را دارد و مربوط به همه ملل دنیاست و اعمال نظر کنگره آمریکا خدشه‌دار نمودن پیمان‌های بین‌المللی است البته آسیب این اقدام متوجه ایالات متحده خواهد شد.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره اقدام خلاف قانون آمریکا در عدم صدور روادید به نماینده کشورمان گفت: قطع به یقین عدم صدور روادید به سفیر کشورمان توسط آمریکا خارج از کلیه چارچوب‌ها و مقررات بین‌المللی و همچنین منشور ملل متحد است.
 
وی تصریح کرد: اگر این اقدام ادامه پیدا کند ایالات متحده خود متضرر می‌شود چرا که مصداقیت باقی مانده خود را از دست می‌دهد و ممکن است این اقدام تبدیل به بدعتی در دنیا شود.  
 
نعیمی اظهار داشت: این اقدام آمریکا باعث می‌شود که هیچ اعتمادی به بی‌طرف بودن این کشور به‌عنوان میزبان سازمان ملل وجود نداشته باشد و از این نظر آمریکایِی‌ها برای خود یک ناهنجاری تاریخی درست می‌کنند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: کنگره آمریکا هیچ حقی نسبت به جایگاه سازمان ملل ندارد چرا که این سازمان بین‌المللی ضوابط خاص خود را دارد و مربوط به همه ملل دنیاست و اعمال نظر کنگره آمریکا خدشه‌دار نمودن پیمان‌های بین‌المللی است البته آسیب این اقدام متوجه ایالات متحده خواهد شد.
 
نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: مکانی که سازمان ملل در آن واقع است باید متفاوت از دیگر نقاط دنیا باشد چرا که میزبان سازمان ملل باید مخالفین خود را بدون هیچ مزاحمت و ممانعتی بپذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار