معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: رعایت اصل خود مراقبتی در حفظ سلامتی و تندرستی تک تک افراد جامعه در حقیقت یک راهکار پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های احتمالی است.

صادق حضرتی دیروز  به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: امسال هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» برگزار می‌شود که امروز اولین روز این هفته به نام جوانان، نوجوانان و توانمندسازی آنها نامگذاری شده و در سایر روزها نیز فعالیت‌های مختلفی را با تبیین شعارها و راهکارهای مختلف انجام می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق مطالعات و بررسی‌های پژوهشی 65 الی 85 درصد مسائل و موارد بهداشتی و سلامتی به نهادینه شدن فرهنگ سلامتی نیاز دارد که باید از توانمندی جوانان و نوجوانان در خود مراقبتی استفاده بهتر و بیشتری برد.

حضرتی با اشاره به اینکه نمک اضافه وزن، ناراحتی قلبی و فشار خون بالا را به همراه دارد، افزود: خود مراقبتی به معنای کسب مهارت‌ها و توانمندی‌های فردی از راه مطالعات پزشکی، رعایت موارد بهداشتی، تغذیه و ورزش بوده که می‌توان از این طریق از ابتلا به بیماری‌های گوناگون پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه اولویت بهداشت و درمان در سال جاری توانمند‌سازی آحاد مردم برای خود مراقبتی است، یادآور شد: خود مراقبتی سوای از خود درمانی بوده که در بسیاری از مواقع خود مراقبتی با خود درمانی اشتباه گرفته می‌شود و با خود درمانی و استفاده از داروهای حساس، فرد سلامتی خود را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، خود ، مراقبتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.