دومین دستگاه شتاب دهنده خطی، وِیژه اشعه درمانی بیماران سرطانی بزودی در بیمارستان شهید دکتر فقیهی راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دستگاه شتاب دهنده داخلی اتاق عمل برای گروه های ویژه ای از بیماران سرطانی و خصوصا بیماران مبتلا به تومورهای مغزی کاربرد دارد و برای خرید آن، چهار و نیم میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل راه اندازی دومین دستگاه شتاب دهنده خطی، وِیژه اشعه درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، بر راه اندازی هر چه سریعتر این دستگاه برای ارتقای خدمت به بیماران سرطانی تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور است که مجهز به این دستگاه و امکان ارائه خدمات رادیوتراپی اتاق عمل به بیماران سرطانی است.

وی بیان کرد: تا کنون دو نمونه از این دستگاه وارد کشور ایران، به عنوان تنها دارنده این تکنولوژی در میان کشورهای منطقه شده که پس از تهران، دومین نمونه این دستگاه در چند روز آینده در شیراز راه اندازی شده و با توجه به حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خرید دستگاه شتاب دهنده داخلی اتاق عمل، این دانشگاه نخستین دانشگاه علوم پزشکی دارنده این روش درمانی در کشور و منطقه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با توجه به مضرات انتقال اشعه های درمانی از بیرون به پوست بیماران مبتلا به سرطان، دستگاه شتاب دهنده داخلی اتاق عمل، این روش رادیوتراپی را در حین عمل برای بیماران انجام داده و سطح تماس پوست بیمار با اشعه را به حداقل می رساند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.