اهمیت این رشته به این دلیل است سلامت جهانی مدیون رشته ایمونولوژی است و در واقع این موهبتی در حوزه سلامت کشور محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد وجگانی رئیس انجمن علمی ایمونولوژی ایران در کنفرانس مطبوعاتی داوزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران گفت: برای کشور افتخار است که رشته ایمونولوژی به عنوان رشته پزشکی با یک برنامه منسجم در عرصه داخلی و بین المللی حضور پیدا کرده است و این کنگره به عنوان یکی از کنگره‌های شاخص و موثر است.

وی در خصوص مشخصات بارز این کنگره عنوان کرد: این کنگره بخشی به واسطه رشته و بخشی به دلیل حضور منسجم افراد و مشارکت  تیم مدیریت و اجرایی آن از فراگیرترین رشته‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریاست این کنگره بر عهده خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور است، اظهار داشت: سلامت جمعیت جهانی مدیون رشته ایمونولوژیست است که در واقع هیچ رشته‌ای به اندازه آن در کشف و تولید واکسن موثر نبوده است و این موهبتی در حوزه سلامت کشور است.

رئیس انجمن علمی ایمونولوژی  با بیان اینکه نوآوری یکی از شاخصه‌های این کنگره است اظهار داشت: این کنگره با برگزاری پنل‌های مردمی صورت می‌گیرد که  از فراگیرترین حیطه مشارکتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار