مجید رضازاده، معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: افزایش آگاهی ساکنان مناطق در معرض خطر مین از طریق رسانه‌ها پیام‌های رادیویی و تلویزیونی و نمایش‌های خیابانی می‌تواند در پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از مین در مناطق جنگی نقش مهمی را ایفا نماید.

مجید رضازاده، معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان بهزیستی کشور با توجه به اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها ناشی از انفجار مین طرح آگاه‌سازی از معلولیت را به صورت آزمایشی در سال 82 با هدف افزایش آگاهی در خصوص مین و کاهش معلولیت ناشی از آن از طریق آموزش به گروه‌های درمعرض خطر با حضور حدود 34 هزار دانش‌آموز در استان کردستان بهصورت پایلوت اجرایی کرد و پس از ارزیابی نتایج آن را در استان‌های غربی به مرحله اجرا درآورد.
 
وی ادامه داد: این طرح در بین گروه‌های در معرض خطر شامل دانش‌آموزان، دامداران و کشاورزان استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان اجرا شد که بر این اساس تاکنون تعداد 2 میلیون 870 هزار و 839 نفر از اقشار مختلف در این استان‌ها تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
 
رضازاده تصریح کرد: با توجه به این طرح حدود 72 درصد از افرادج امعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تحت آموزش، آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم امسال با همکاری سازمان‌هایی مانند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، هلال احمر، پژوهشکده مهندسی جانبازان، آموزش و پرورش، مرکز مین‌زدایی کشور این معضل را در کشور حل نماییم.
 
معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش برای پاکسازی بخش‌های آلوده کشور راه بسیاری برای توسعه اقتصادی و رونق کشاورزی و دامداری در بخش‌هایی از استان غرب و جنوب غرب کشور در پیش داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار