وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد : بدون شک آْمریکا عملیات مبارزه با تروریسم در اوکراین را اداره می‌کند.

در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"سرگی لاوروف" روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد : بدون شک آمریکا عملیات مبارزه با تروریسم در اوکراین را اداره می‌کند.

وی در ادامه گفت : در صورتی که منافع روسیه در اوکراین به خطر بیفتد ، مسکو همانند سال 2008 در گرجستان به آن پاسخ مناسب خواهد داد.

سرگئی لاوروف گفت : مقامات کی‌یف هیچ یک از آنچه در ژنو بر سر آن توافق شد را به انجام نرساندند.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در گفتگو با برنامه" sophie co" شبکه راشاتودی گفت : مقامات کی‌یف هیچ یک از آنچه که در توافق ژنو بر سر آن توافق گردیده بود را به انجام نرسانده‌اند و پیش‌نویس قانون عفو هم که کی‌یف آن را آماده ساخته متعلق به زندانیان سیاسی نیست.

لاوروف همچنین در گفتگو با این شبکه گفت: در خلال دیدار "جوبایدن" از کی‌یف اعلام کرد که روند مبارزه با تروریسم را از سر می‌گیرد . وی گفت : کی‌یف پس از دیدار "جان برنان" از اوکراین تصمیم به شروع این عملیات نمود.

وزیر خارجه روسیه سپس می‌گوید : از این رو من هیچ شکی ندارم که ایالات متحده عملیات مبارزه با تروریسم را اداره می‌کند.

وی همچنین گفت : کسانی که انتخابات سوریه را بدون اجرای اصلاحات در قانون اساسی نمی‌پذیرند ؛ حالا  از انتخابات در اوکراین حمایت می‌کنند.

لاوروف گفت : مسکو می خواهد تا تحقیقاتی را درباره دست داشتن شرکت آمریکایی "گری استون" در وقائع اوکراین به انجام رساند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: "ارسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت اوکراین بهتر است تا از جنوب اوکراین بجای دیدار از واتیکان بازدید به عمل آورد.

وی گفت: یاتسنیوک الان به واتیکان رفته است ؛ بجای آنکه به خارج برود بهتر است تا از جنوب اوکراین بازدید به عمل آورد.

وی همچنین این مسأله را که موسکو ابزارهایی برای تأثیرگذاری در وقائع جنوب شرق اوکراین دارد به شدت تکذیب کرد و گفت : ما هیچ ابزاری برای نفوذ و تإثیرگذاری در جنوب اوکراین نداریم.



انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، امریکا ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار