فیلم مستند « آبو » کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.

فیلم مستند «آبو» کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است ، از شبکه مستند سیما پخش می شود. 

 رنگ همیشه انسان را مجذوب خود کرده. وبشرهمواره به خاطر ارضای نیازهای روانی و ذوق زیبایی شناسی خود ازرنگ استفاده کرده است.

پیشینه رنگ سازی درایران قدمتی چند هزار ساله دارد که نمونه ای از آنها درکاشیهای لعابدار سربازان هخامنشی و  معماری های دیگر ایران  بیانگر این نکته است که ایرانیان ازدیرباز به راز دستیابی این رنگهای جادوئی پی برده اند،  رنگهای روح نواز، همنوایی و توازن در به کار گیری این رنگها کنار یکدیگر ، هر بیننده ای را به فکر  وا می دارد که چگونه این رنگها هنوز ازگذشت سالها همچنان سحرآمیز و چشم نوازند. این مستند درباره این راز است. 

 عوامل تولید « آبو » عبارت اند از : طراح، نویسنده و کارگردان: مهدی و هادی زارعی ، تصویر بردار: مهدی گلبو ، تدوین: مهدی زارعی و مهدی گلبو و گویندگان متن: احمد رسول زاده و مریم نشیبا

« آبو» پنج شنبه، 4 اردیبهشت ماه ، ساعت 19 و به مدت 54 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: فیلم ، مستند ، آبو ، رنگرزی ، گیاهی ، الیاف ، رنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار