به دستور معاون عمرانی استاندار، کارگروه ویژه ای برای آماده سازی و ثبت جهانی شوش تشکیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمد سیاحی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای آماده سازی و ثبت جهانی شوش، گفت: در کارگروهی که تشکیل خواهد شد تمامی اقدامات لازم براساس اولویت بندی در دستور کار قرار خواهد گرفت و برای خود کارگروه نیز یک پکیج عملیاتی طراحی خواهد شد.

وی  افزود: هرکس به فراخور مسئولیتی که دارد باید اقدامات و بسترهای لازم را برای تایید شدن و ثبت شوش در زمره آثار باستانی جهان به عمل بیاورد و دستگاه ها و نهادها با تعامل مناسب با یکدیگر باید بسترهای لازم برای وقوع این مسئله مهم را فراهم کنند.

سیاحی با اشاره به آثار ارزشمندی که ثبت شدن جهانی شوش برای مردم منطقه، استان و کشور خواهد داشت، گفت: انتظار می رود با توجه به زمان حضور بازرسان یونسکو تا یک ماه آینده اقدامات لازم به خوبی انجام و جلسات کارگروه نیز روزانه برگزار شود.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در استان به خوبی استفاده شود چراکه تا کنون در مورد مسائل گردشگری و آثار باستانی در استان سهل انگاری شده است .

سیاحی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاکیدات استاندار در بحث گردشگری و جاذبه های تاریخی استان شاهد بهبود وضعیت موجود خواهیم بود.

وی افزود:در نوروز 93 استان خوزستان پذیرای قریب به 10میلیون نفر مسافر نوروزی بود و از نظر تعداد مسافر در جایگاه دوم کشور قرار گرفت./س



برچسب ها: آماده سازی ، شوش ، ثبت ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.