اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بر حق اوکراین برای دفاع از حاکمیت ملی خود تاکید کرد و بار دیگر از طرف‌های اوکراینی خواست از تشدید تنش خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بر حق اوکراین برای دفاع از حاکمیت ملی خود تاکید کرد و بار دیگر از طرف‌های اوکراینی خواست از تشدید تنش خودداری کنند.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری گفت:  ما حق اوکراین را برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود به رسمیت می‌شناسیم .

وی افزود: اما بار دیگر از همه امضا کنندگان توافقنامه ژنو می‌خواهیم همه توان خود را برای جلوگیری از تشدید تنش به کار گیرند. ما به دولت اوکراین برای اجرای این توافقنامه اطمینان کامل داریم .

 آمریکا، اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا این توافقنامه را پنجشنبه گذشته در ژنو باهدف آرام کردن تنش در اوکراین امضا کردند. اما خشونت‌ها ا دامه دارد و تنش در حال تشدید شدن است.

کیف روز پنجشنبه حمله‌ای را آغاز کرد و در اسلاویانسک، پایگاه طرفداران روسیه در شرق این کشور درگیری‌هایی بین نیروهای وفادار و جدایی طلبان روی داد.

کاترین اشتون در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه طرف‌های توافقنامه ژنو باید به گونه‌ای عمل کنند که این توافقنامه به صورت کامل اجرا شود و باید از نفوذ خود بر گروه‌های مسلح غیر قانونی به منظور پایان دادن به خشونت، اقدامات تحریک آمیز و زمین گذاشتن سلاح‌های خود استفاده کنند.  

اشتون افزود: من پایان خشونت و ارعاب و اظهارات و اقدامات تحریک آمیز را خواستارم .
مایکل مان در پاسخ به سئوالی درباره تحریم‌های اقتصادی احتمالی اعلام کرد اقداماتی در این زمینه در حال انجام است. اقدامات ما به تحول اوضاع در اوکراین بستگی دارد و تاریخ برای آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار