براساس شواهد موجود با وجود هزینه‌های جانی و مالی قابل ملاحظه و بسیار سنگین ناشی از عفونت‌های بیمارستانی در جهان، اما این معضل همچنان جدی گرفته نشده است.

حمیدالله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت‌های بیمارستانی از مشکلات و معضلات بسیار مهم بهداشتی و درمانی در جهان بوده که حداقل از سه جنبه حائز اهمیت است. 

وی افزود: مرگ و میر بالا، افزایش طول مدت بستری بیماران در بیمارستان و مراکز درمانی و افزایش هزینه‌های ناشی از طولانی شدن اقامت بیماران، اقدامات تشخیصی و درمانی از مهم‌ترین دلایل اهمیت عفونت‌های بیمارستانی است. 

سلطانی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون در اغلب مناطق جهان به موضوع عفونت‌های بیمارستانی به نحو شایسته پرداخته نشده است، تاکید کرد: براساس شواهد موجود با وجود هزینه‌های جانی و مالی قابل ملاحظه و بسیار سنگین ناشی از عفونت‌های بیمارستانی در جهان اما این معضل همچنان جدی گرفته نشده است. 

وی یادآور شد: علاوه بر معضل عفونتهای بیمارستانی، معضل افزایش مقاومتهای میکروبی نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته که این موضوع می‌تواند در آینده نه چندان دور مشکل ساز شده و چه بسا راه چاره‌ای برای آن پیدا نشود. 

سلطانی گفت: در واقع افزایش مقاومت باکتری‌ها به انواع آنتی بیوتیک‌ها موجب افزایش مرگ و میر و ناخوشی و طول مدت اقامت در بیمارستان شده که این موارد خود می‌تواند ناشی از عفونت‌های بیمارستانی باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار