تاکنون در کشور در 400 هزار هکتار از مزارع غلات با سن، در سطح سه میلیون هکتار با علف های هرز و 1700 هکتار با زنگ گندم مبارزه شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون وزیر جهاد کشاورزی از مبارزه با علف‌هاي هرز در سطح 3 ميليون هكتار از مزارع كشور خبر داد.
محمد علی باغستانی در جلسه ای با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به منظور بررسي مسائل مرتبط با حوزه حفظ نباتات در استان سمنان گفت: تاکنون در کشور در 400 هزار هکتار از مزارع غلات با سن، در سطح سه میلیون هکتار با علف های هرز و 1700 هکتار با زنگ گندم مبارزه شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پایه و اساس محصولات زراعی کشور گندم و جو است و عواملی از جمله تأمین به موقع نهاده ها، مبارزه اصولی و دقیق با علف های هرز، سن و بیماری ها با محوریت زنگ تعیین کننده روی تولید هستند.
وي بیان کرد : توسعه مبارزات تلفیقی، جدی گرفت بحث قرنطینه، استفاده بهینه از سموم ، کار روی کیفیت سموم، توسعه آزمایشگاه مرجع، طراحی سامانه سموم و نظارت بر آن از تولید تا نحوه مصرف، توجه جدی به سمپاش ها، کنترل غیر شیمیایی آفات با محوریت الگوی کشت از برنامه هایی است که مورد نظر سازمان است .
ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور نيز در اين جلسه گفت: اساس و محور کار در این حوزه اطلاع رسانی، آموزش، پیشگیری و پیش آگاهی است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.