رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف رهبر انقلاب را متکی به دانش و فناوری و عدالت دانست و گفت: استفاده از منابع ملی، مالی و سرمایه انسانی و علمی کشور پیشتازی اقتصاد دانش بنیان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر احمد تویسرکانی در همایش ملی حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی افزود: اطمینان دارم که این همایش نتایج سازنده و مفیدی را برای تحقق اهداف 5 ساله توسعه کشور و سند چشم انداز را در پی خواهد داشت.
 
وی افزود: بیش از حد تحقق شعار سال و دستیابی به اقتصاد مطلوب در بستر اقتصاد مقاومتی قابل دسترسی است.
 
وی در ادامه اعتلای رشد و توسعه اقتصادی به نحوی که متضمن اداره اجتماعی باشد در تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود، افزود: استفاده دست اندرکاران و سیاست گذاران در این امر می تواند تاثیرگذار باشد.
 
وی اظهار داشت: اقدام‌های وایپو در پیاده سازی اهداف سازمان جهانی مالکیت معنوی بسیار تاثیرگذار است.
 
معاون رئیس قوه قضاییه رشد و توسعه اقتصادی را در گرو استفاده از نظریه های اقتصاددانان دانست و گفت: این رابطه مستقیم بین فناوری و توسعه اقتصادی و تاثیر متقابل و تکاثری آن دو بر یکدیگر است.
 
وی ایجاد مالکیت های معنوی را مدیون آفرینش های فکری و ذهنی دانست و افزود: آفرینش های ذهنی و فکری با دانش متفاوت است دانش مقوله‌ای است که قبلا به وجود آمده ولی آفرینش‌های ذهنی خلاق است که می توان آن را گسترش داد و دانش جدیدی را به وجود آورد.
 
وی  در ادامه بیان داشت: جهانی شدن همبستگی متقابل کشورها، آزادسازی‌های تجاری، اتخاذ سیاست‌های برون نگر، انفجار اطلاعات، اینترنت، سیاست های داخلی کشورها همگی در رشد و توسعه اقتصادی موثر است.
 
معاون قوه قضاییه در ادامه سخنانش حقوق مالکیت معنوی را هدف ندانست و بیان داشت: این حقوق وسیله ای است برای خلق دانش و فناوری و توسعه اقتصادی و اعتلای رفاه بشر به گفته وی در نظام حقوق مالکیت معنوی استیفای حقوق پدیدآورنده و جبران هزینه های انجام شده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: اسناد ، املاک ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار