رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: در کشوری که سیستم اخذ مالیات آن دچار مشکلات تاریخی و ساختاری است و حتی اطلاعات حداقلی از درآمد افراد وجود ندارد، مطمئنا اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، با مشکلات عدیده ای مواجه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،محمود سیادت، خاطرنشان کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشوری که با مشکلات ساختاری در سیستم اخذ مالیات مواجه است، بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته هدفمندی یارانه‌ها آن‌گونه که باید اجرایی نشد، مدعی شد: در شرایطی که حذف بخشی از سوبسیدها و ایجاد درآمد برای دولت در فاز اول اجرایی نشد و حتی دولت مجبور به اضافه کردن مبالغ زیادی از خزانه به مبالغ درآمدی شد تا یارانه تقبل شده به 77 میلیون نفر را بپردازد، کمک به صنایع آسیب دیده توسط دولت غیرعملی است.

سیادت افزود: با وجود تلاش مسئولان، برگرداندن مسیر این طرح به ریل اصلی با دشواری‌هایی مواجه است.

وی بیان کرد: اگر سالانه به میزان تفاوت تورم داخلی و جهانی، نرخ ارز افزایش یابد، بخش تولید و صادرات می‌تواند مانند روال گذشته فعالیت کند، اما متاسفانه دولت به دلیل نگرانی از تشدید تورم عمدتا به عنوان بزرگترین تامین کننده ارز، افزایش نرخ ارز را به میزان فوق نمی‌تواند بپذیرد و عملی کند.

سیادت افزود: با توجه به افزایش تورم داخلی، ثبات نسبی نرخ ارز، حذف مشوق‌های صادراتی، پایین بودن بهره‌وری و کیفیت نامطلوب تولیدات داخل به دلیل شرایط تحریم، رقابت صادرات کشور با رقبای توانمند خارجی منطقی نیست.

سیادت اظهار کرد: امید است با همکاری سازمان‌های ذیربط، ثبات قوانین، بها دادن به صادرات، حذف موانع، کاهش تنش در روابط خارجی و اتخاذ سیاست‌های دولت جدید، آثار منفی اجرای هدفمندی بر صادرات جبران شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، یارانه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.