آرامگاه دانیال نبی مدفن حضرت دانیال نبی(ع) از جمله پیامبران بنی اسراییل در قرن هفتم قبل از میلاد در شهرستان شوش از استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مدفن حضرت دانیال نبی(ع) در شهرستان شوش از استان خوزستان می باشد. دانیال نبی از جمله پیامبران بنی اسراییل در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل ایشان به داوود پیامبر(ع) می رسد.

آرامگاه دانیال نبی از مکانهای دیدنی خوزستان و یکی از زیارتگاه های ایران است که در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ شوش قرار دارد.

حضرت دانیال(ع) در سال 655 قبل از میلاد همراه با اصحاب اش توسط «نبوکد نصر» پادشاه بابل که محل حکومت اش در شوش بود، به اسارت گرفته شد. آن حضرت بعد از مدتی اقامت در شوش وفات یافت و در همان شهر دفن شد.

بنای آرامگاه دانیال نبی دارای دو حیاط است که دورتا دور آن، ایوان ها و حجره هایی ساخته اند.

بر روی بنا گنبدی مخروطی شکل با فرم پله ای ساخته شده که از معماری بومی منطقه الهام گرفته است. آرامگاه دانیال نبی دارای پی های قدیمی و قطور است. در تزیینات بنا از کاشی کاری هم بهره گرفته شده است. جای گرفتن آرامگاه دانیال نبی در این منطقه در کشف موقعیت تاریخی منطقه شوش بی تاثیر نبوده است زیرا نخستین بار در قرن دوازدهم میلادی کلیمیانی که برای بررسی وضعیت کلیمیان در ایران به سر می بردند، به یادگارهای این شهر توجه کردند و زمینه را برای انجام کاوش های باستان شناسی در این منطقه تاریخ ساز فراهم کردند.

آرامگاه دانیال نبی که از مکانهای دیدنی شوش به شمار می آید در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۵۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار