باتوجه به اینکه از 10 ماهگی تا 2 سالگی سرعت رشد پای کودک بیشتر است بنابر این باید کفش را یک سانت بزرگتر انتخاب کرد.

سید مرتضی کاظمی( متخصص ارتوپد و رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی و دانشیارارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کفش نامناسب مشکلاتی را در شیوه‌ی راه رفتن و حالت پا به وجود می‌آورد از این رو جنس کفش، اندازه و زمان تعویض آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بهترین زمان مناسب برای خرید کفش کودک از 9 الی 10 ماهگی است اما از سنین زیر 10 ماهگی صرفاً جنبه زیبایی دارد.

کاظمی با اشاره به اینکه: معمولاً بایستی کفش کودک را یک سانتی متر بزرگتر از پای کودک گرفت افزود: از 10 ماهگی تا 2سالگی سرعت رشد پای کودک بیشتر است بنابراین در هنگام خرید باید توجه داشت که انگشت شصت پا در کفش فاصله داشته باشد و انگشتان پا به هم فشرده نباشد.

وی گفت: حداقل فاصله زمانی تعویض کفش هر 6 ماه یکبار است و توصیه می‌شود کفش سنگین نباشد چراکه باعث می شود کودک کفش رادر پا نگه ندارد.

این متخصص خاطر نشان کرد: کفش معمولاً بسته به محیط انتخاب می شود و از آنجا که وظیفه کفش حفاظت از پا است بهتراست در انتخاب کفش کودکان دقت بیشتری شود بنابر این کفش بند چسبی داشته باشد و طوری باشد که از پای کودک بیرون نیاید.

انتهای پیام/
برچسب ها: کفش ، کودک ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار