نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظام تامین اجتماعی به مدیریتی دولتی واگذار شود، نابود می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ همایش کارگر، سلامت و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز شنبه با حضور "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور "علی ربیعی" وزیر کار و جمعی از نمایندگان مجلس و با حضور جمع کثیری از کارگران کشور در تالار وزارت کشور برگزار شد.  
 
در این همایش "عبدالرضا مصری" نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر و سلامت اظهار داشت: جامعه امروز ما به کارگران سالم نیازمند است، اگر روزی دغدغه‌ای برای کارگر چه در زمینه کاری، خانوادگی، درمان و... ایجاد کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که تمام توان کارگر در تولید صرف شود، بنابراین بایستی دغدغه‌ها را کاهش داده و آرامش را در این جامعه محفوظ کنیم، اما هرازگاهی موضوعی در کشور ایجاد می‌شود که این آرامش را از میان می‌برد.  
 
این نماینده مجلس ضمن تشکر از ابلاغیه حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای اجرای این سیاست همه بایستی مانند سرباز فعالیت کنیم اما خواهش می‌کنم نسبت به برخی زیاده‌روی‌ها در سیاست و اجرای این سیاست ملاحظه شود، چرا که اضافه کردن بر سیاست خلط مبحث می‌شود.  
 
مصری اضافه کرد: نظام سلامت ما معیوب است در حالی که فرافکنی می‌کنیم امروز جمع می‌شویم مثل اینکه هیچ مشکلی در نظام سلامت کشور نیست و بیمه‌ها و یا تامین اجتماعی هیچ مشکلی ندارد.
 
وی به تفاوت مدیریت دولتی و غیردولتی در تامین اجتماعی و مراکز درمانی دولتی اشاره کرد و گفت: این دو نوع مدیریت وزارت بهداشت، مراکز دولتی و تامین اجتماعی کشور اظهر من الشمس است، هر سال مراکز تامین اجتماعی رتبه‌های عالی از ارائه خدمات که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود را به خود اختصاص داده است.  
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر نظارت نکنیم و مسائل را‌‌ رها کنیم سقف انتظارات افزایش یافته و در صورت تحقق نیافتن انتظارات مردم در حق آنان جفا کرده‌ایم.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: نانوایی را می‌شناسم که به دلیل ۵۰ تومان گرانی از سوی سازمان تعزیرات توبیخ شد، اما نامه‌ای به دستم رسید که به مبلغ ۵۰ میلیون تومان زیرمیزی در مطب یکی از دکتر‌ها اخذ شده است، این معادل یک میلیون قرص نان است که۵۰ تومان گران فروخته شده، اما در این کشور آب از آب تکان نمی‌خورد.  
 
در اینجا سوال من این است، چه تفاوتی است آیا زیرمیزی را بیمه‌ها می‌گیرند که امروز مورد تاخت و تاز قرار گرفته‌اند، آیا از دولت آیا بیمه‌ها هستند که شریک و سهامدار بیمارستان‌های خصوصی و مراکز خدماتی پاراکلینیکی هستند.  
 
مصری اضافه کرد: به بهانه دورزدن قانون آیا چندبار به عنوان هیئت امنای بیمه‌ها از مردم می‌گیرند؟  
 
این نماینده مجلس خطاب به جهانگیری گفت: قانون برنامه پنجم سه سال است تصویب شده است، طبق این برنامه کسی که در مراکز دولتی بهداشت و درمانی کار می‌کند نباید در بخش خصوصی دیگر فعالیت داشته باشد، این هزینه‌ها اما به مردم تحمیل می‌شود.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس قطعا اجازه نخواهد داد و از دولت نیز می‌خواهیم سرمایه‌های تامین اجتماعی که حاصل خون دل خوردن هزاران کارگر و ۳۸ میلیون بیمه شده است، را به تاراج نبرد.  
 
مصری بیان داشت: از اول انقلاب یک ریال به تامین اجتماعی از سوی دولت کمک نشده و هرچه هست متعلق به مردم است، اما صد‌ها هزار میلیارد از محل بودجه به دستگاه‌های دولتی پول می‌دهیم؛ امروزه تنها سازمانی که ۷۰ سال ماندگار بوده است را به دست آن‌ها دهیم تا سر بیمه‌ها‌‌ همان بلا را بیاورند به خدا انصاف نیست.  
 
 
عضو حزب موتلفه اسلامی به عملکرد مناسب بیمه تامین اجتماعی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: بیمه شده‌ها بیمارستان را خودشان خریدند، ساخته و با پول خود اداره کردند، بنابراین اگر مدیریت دولتی در نظام تامین اجتماعی وارد شود این مرکز نابود می‌شود.  
 
مصری خطاب به جهانگیری بار دیگر گفت: این جمع و همه کارگران و بیمه شدگان انتظار دارند که حضرتعالی به عنوان نماینده بیمه شده‌ها در تامین اجتماعی در دولت صدایی که بیرون می‌آید مخالف منویات کارگران و منافع آنان نباشد که در غیر این صورت دسترسی ملت از حلقوم نمایندگان مجلس صدای مخالف آن خواهد رسید.  
 
مصری بحث نظارت را حق مسلم دستگاه سلامت کشور دانست و خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی هیچ‌گاه از نظارت ممانعت نکرده است، چرا که سه وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت جزء وظایف آن بوده؛ این جمع کارگران منتظرند از زبان شما بشنوند که به منافعشان تعرض نخواهد شد.  
 
این نماینده مجلس در پایان به بیمه روستاییان اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان به غیر از لایحه بودجه مجلس از محل درآمد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به درمان روستاییان اختصاص داده است تا به امروز از اول فروردین ماه اولین قسط بیمه روستاییان ریخته شده اما هیچ خبری نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: واگذاری ، نظام ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار