نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد تحریمهای غرب علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور منصفانه نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "ایوالد اشتادلر" گفت تحریمهایی که غرب بر سر برنامه هسته ای ایران علیه این کشور وضع کرده، منصفانه نیست همانطور که تحریمهای غرب علیه عراق نیز منصفانه نبود. 

وی افزود: اگر به اطلاعات غلطی که "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا پیش از جنگ دوم آمریکا علیه عراق به جامعه جهانی و شورای امنیت داد، متوجه می‌شویم هدف از این اطلاعات غلط آماده کردن افکار عمومی برای جنگ علیه عراق بود. آنها هم اکنون همان کار را با ایران می کنند. به نظر من ایران خیلی خوب عمل کرد که در برنامه خود شفاف بوده است و کمک کرده است تا تحریمها لغو شود. در واقع ایران با شفاف سازی به همه جهان نشان داد تبلیغات و گزارشهای غرب علیه برنامه هسته ای ایران غلط بوده است. ایران در حفظ موضع خود بسیار زیرکانه عمل کرده و درهای خود را به روی بازرسان باز گذاشته است تا آنها با چشمان خود فعالیتهای ایران را ببینند. ایران با این کار به روشنی گفت که کارهای ما کاملا قانونی است و ما تلاش می کنیم از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز و نیروگاه برق استفاده کنیم و هیچ برنامه نظامی هسته ای در ایران وجود ندارد. آنها این واقعیت را به جامعه جهانی نشان دادند. 

اشتادلر همچنین از آنچه که به گفته او سیاست دوگانه تهران درباره برنامه هسته‌ای تهران است، انتقاد کرد. 

او تاکید کرد مذاکرات میان ایران و پنج به علاوه یک به احتمال زیاد تا ژوئیه به توافقنامه ای جامع منتهی می‌شود. اشتادلر گفت به نظر من رسیدن به توافقنامه ای جامع تا ژوئیه میان ایران و پنج به علاوه یک کاملا امکانپذیر است زیرا آنها بیش از پیش به ایران به عنوان یک شریک و نه دشمن، نیاز دارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار