با این راهکار تا آخر بهار "لاغر" می‌شوید

کارشناسان هشدار می‌دهند افراد نباید با تصور اینکه چاقی یک بیماری است از انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی برای لاغر شدن طفره بروند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  پزشکان هشدار می‌دهند، افراد چاقی که مبتلا به بیماری خاصی نیستند مانند اختلال هورمونی نباید چاقی را به عنوان یک بیماری در بدن خود بدانند.

گفتنی است کارشناسان بامطالعه بر روی افراد چاق پی برده‌اند آن دسته از افرادی که چاقی برای آنها به عنوان یک بیماری در ذهن نهادینه شده این باور در آنها به وجود می‌آید که این بیماری درمان ندارد، لذا از هر نوع سعی و تلاش برای لاغر کردن خود اجتناب می‌ورزند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان این نتایج را با بررسی توسط تکمیل فرم نظرسنجی بر روی عده‌ زیادی از افراد با وزن‌های مختلف به دست آورده‌اند.

بسیاری از افراد چاق، این مشکل را نوعی بیماری می‌دانند و وضعیت خود را غیرقابل تغییر معرفی می‌کنند لذا علاوه بر داشتن رژیم غذایی ناسالم، از انجام فعالیت‌های فیزیکی همانند ورزش روگردان شده، اضافه وزن و به تبع آن بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، چربی و فشارخون بالا، حملات قلبی و سکته مغزی همینطور انواع سرطان‌ها به سراغشان می‌آید.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد چاق پس از معاینه کامل توسط پزشک تحت نظارت او رژیم غذایی، روش‌های نوین درمانی و ورزش را برای حفظ سلامت خود در پیش گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار