رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان از تصویربرداری پرسنل اجرایی حفاظت محیط زیست برای نخستین‌بار از زاد و ولد خفاشان دم موشی به صورت گروهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، موسی دهقان‌نژاد با بیان اینکه گونه خفاش‌ها سالانه فقط یک بار زاد و ولد می‌کنند در گفتگو با خبرنگاران گفت: هر ماده خفاش تنها توانایی تولد یک خفاش را دارد.

وی افزود: این تصویر برداری حاصل تلاش شبانه‌روزی پرسنل اجرایی این سازمان در غار "صداکی" از مناطق حفاظت شده کوه بیرک و از گونه خفاش دم موشی است.

دهقان نژاد خاطر نشان کرد: غار صداکی به دلیل صعب العبور بودن جایگاه بسیار مناسبی برای خفاشان به شمار می رود و در این راستا بیش از صدها خفاش در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی گفت: این نوع خفاش‌ها دارای دمی دراز و باریک هستند که یک سوم آن را پرده پوشانده و بقیه آزاد است.

دهقان‌نژاد افزود: خفاش دم موشی از حس لامسه دم خود در زمانی که از عقب به داخل شکاف‌های باریک غار و یا صخره‌ای وارد می‌شود استفاده می‌کند و به واسطه پرواز مستقیم و سریع و بال های باریکی که دارد در شکار حشرات نیز مهارت دارد.

دهقان‌نژاد افزود: همه ساله این سازمان جهت تامین آب شرب حیوانات وحشی در مناطق حفاظت شده اقدام به ایجاد آبشخور، حوضچه، تلمبه بادی، احیای چشمه‌ها در مناطق مختلف به منظور حمایت از گونه های جانوری می کند.

وی ادامه داد: همه ساله در فصل یخبندان به منظور کمک به حفظ و بقای گونه های این منطقه با توزیع یونجه خشک و حتی رهاسازی برخی از چهارپایان اهلی در مناطق حفاظت شده، غذای حیوانات وحشی نیز برای جلوگیری از حمله آنها به مزارع و دام ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.