در جلسه عصر روز گذشته هیات دولت گزارشی از برنامه تحول نظام سلامت در سال جاری ارائه شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معرفی شد که بر اساس آن ، پرداخت مستقیم بیماران بستری شده در بیمارستانهای دولتی به میزان 10 درصد و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو ، لوازم مصرفی پزشکی وخدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان تعهد شده است .

 در این جلسه که به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در اجرای تعهدات دولت به مردم و اجرای شایسته مرحله دوم قانون هدفمندی ، گزارشی از برنامه تحول نظام سلامت در سال جاری را به هیات وزیران ارائه داد.

در این گزارش برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی معرفی شد که بر اساس آن ، پرداخت مستقیم بیماران بستری شده در بیمارستانهای دولتی به میزان 10 درصد و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو ، لوازم مصرفی پزشکی  وخدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان تعهد شده است .

حمایت از ماندگاری پزشکان در  مناطق محروم با هدف ارتقاء کیفیت  خدمات سلامت در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبتهای سلامت و جذب ماندگاری متخصصین در این مناطق از دیگر برنامه های تحول نظام سلامت بود .

بر پایه این برنامه ارائه خدمات به صورت 24 ساعته و در ایام تعطیل و عدم دریافت هرگونه وجهی از بیماران خارج از روال رسمی  صندوق بیمارستان تضمین می شود.

چگونگی حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای وابسته با هدف بهره مندی بهنگام مردم از خدمات درمانی وحضور دایم پزشکان متخصص در مراکز درمانی ، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت ، ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج ، خاص و نیازمند و ترویج زایمان طبیعی نیز از دیگر برنامه های وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی برای تحول در نظام سلامت کشور بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
پس نظام سطح بندی و سیستم ارجاع که مورد تاکید رهبری بود کجاست ؟
آخرین اخبار