به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بیبیسی، تونی ابوت گفته است که از این پس احتمال یافتن تکه های هواپیما در سطح اقیانوس بسیار کم است و جستوجو باید به نقاط عمیقتر اقیانوس گسترش یابد.
پرواز MH۳۷۰ هواپیمایی مالزی در روز ۸ مارس با ۲۳۹ سرنشین از کوالالامپور راهی پکن بود که ناپدید شد. دو ایرانی نیز از مسافران این هواپیما بوده اند.
از آن پس سناریوهای مختلفی درباره آنچه بر سر این هواپیما آمده مطرح شد.
مقامهای رسمی استرالیا می گویند که بر اساس اطلاعات دریافتی از ماهوارهها، این هواپیما در آبهای شمال غربی استرالیا و در نزدیکی شهر پرت سقوط کرده است؛ جایی که هزاران کیلومتر با مسیر اصلی اش فاصله دارد.
چندهفته پیش پیش برای اولین بار از یک زیردریایی بدون سرنشین با نام "بلوفین-۲۱" برای جستجوی هواپیمای مالزی در بستر اقیانوس هند استفاده شده شد.
این زیردریایی حدود پنج متر طول دارد و با داشتن دستگاه دریافت سیگنال در آب میتواند از بستر اقیانوس نقشهبرداری کند.
زیردریایی بیسرنشین در مناطقی به عمق اقیانوس فرستاده شده که قبلا سیگنالهای احتمالی متعلق به جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده دریافت شده بود.
پیشتر گروه تجسس هواپیمای مفقوده اعلام کرده بود که از هشتم ماه آوریل تاکنون سیگنال جدیدی دریافت نکرده است و از احتمال تمام شدن باتریهای جعبه سیاه هواپیما ابراز نگرانی کرده بود.
هواپیماها و کشتی های چندین کشور در چند هفته گذشته در حال جستوجوی تکههای هواپیمای مالزیایی بوده اند اما هنوز هیچ اثر و نشانه ای از این هواپیما پیدا نکرده اند.
انتهای پیام/