دبیرکل جمعیت هلال احمر از آمادگی هلال احمر ایران برای گسترش همکاری با صلیب سرخ آلمان خبر داد و گفت: هلال احمر ایران در حال گذر از شرایط سنتی به پیشرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید احمد موسوی در دیدار با دکتر واکمارشون، نائب رئیس صلیب سرخ آلمان، با اشاره به آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها، گفت : با توجه به بازدیدی که من از صلیب سرخ آلمان داشتم، این نهاد را کاملاً سازمان یافته ارزیابی کردم، نهادی که به خوبی می‌تواند در حوادث بین‌المللی نقش مهمی ایفا کند.

موسوی خاطر نشان کرد: ما در گذشته روابط خوبی با صلیب سرخ آلمان به ویژه در زمینه‌های آموزشی داشتیم و فکر می‌کنم بتوانیم این روابط را در آینده گسترش نیز بدهیم.

وی با ابراز امیدواری که این سفر نقطه عطفی برای گسترش همکاری 2 کشور باشد، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف نیازمند ارتباطات مستمر و استفاده از برنامه‌های مشترک هستیم تا بتوانیم هم به روابط عمق بخشیده و هم سطوح آموزشی 2 نهاد را گسترش دهیم.

دبیرکل جمعیت با اشاره به اینکه گسترش همکاری‌ها باعث می‌شود تا به صورت مشترک در صحنه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم، تصریح کرد: شاخص بودن در زمینه‌های توانبخشی و سلامت، امداد و جوانان، صلیب سرخ آلمان را به نهادی منحصر به فرد و موفق تبدیل کرده که ما امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌های صلیب سرخ آلمان بهره‌مند شویم.

موسوی به تحول یافتگی صلیب سرخ آلمان اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران در حال گذر از شرایط سنتی به پیشرفته است و با توجه به این موضوع ما خواهان این هستیم که از دانش صلیب سرخ آلمان استفاده کنیم و بتوانیم از جمعیت سخت افزاری به یک جمعیت نرم افزاری تبدیل شویم.

استقبال صلیب سرخ آلمان از گسترش همکاری با ایران

نائب رئیس صلیب سرخ آلمان نیز در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری دو کشور، گفت: با توجه به تفاهمنامه‌ای که در گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است، مایل هستیم در چارچوب این تفاهم نامه به ادامه همکاری بیشتر بپردازیم.

واکمارشون اظهار داشت: صلیب سرخ آلمان نیز در زمینه‌های مختلفی چون بهداشت و سلامت، تحول راهبردی، تحول سیستمی، واحدهای اضطراری پاسخگویی به سوانح و دیگر موارد، آماده همکاری با جمعیت هلال احمر ایران است.

وی افزود: البته در حوزه توانبخشی و درمان نیاز به تبادل اطلاعات و تجربیات میان 2 جمعیت است و باید کمک‌های 2 جانبه در این زمینه صورت بگیرد.

نائب رئیس صلیب سرخ آلمان خاطر نشان کرد: با توجه به نیازهای دو جمعیت، باید سطح روابط را گسترش دهیم و تیم‌های کارشناسی از سوی 2 کشور برای تبادل تجربیات اعزام شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گسترش ، هلال ، صلیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار