نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

جدایی فقاهت از جامعه پروژه دشمنان است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، جدایی فقه و فقاهت از جامعه اسلامی را در راستای پروژه دشمنان برای دور کردن احکام دینی از زندگی مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری در دیدار جمعی از فرهیختگان کشور نسبت به توطئه دشمن در جدا کردن فقه و فقاهت از جامعه اسلامی هشدار داد.

وی افزود: تنها فقه و فقاهت است که جامعه را از بعد دینی و سیاسی حفظ می کند و حکومت و زندگی فردی جامعه را به سعادت می رساند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق وظیفه پیامبران الهی را هدایت بشر برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت عنوان و اضافه کرد: انبیای الهی برای هدایت بشر، مطالب توحیدی و معارف عمیق دینی را برای انسان ها بیان می کردند و به تدریج با استفاده از شیوه های حسی به شیوه های عقلی معجزات خود را برای هدایت بشر ارائه می دادند.

وی ادامه داد: رشد عقلی انسان ها در دوره پیامبر اکرم (ص) تا حدودی به کمال خود رسیده بود، از این رو معجزه ایشان قرآن بود که کاملا معجزه عقلی بود و انسان ها می توانستند با تعمق و تدبر در آن، فلسفه آفرینش را بیاموزند، اگر چه هنوز عقل بشر از درک معارف بلند و عمیق این کتاب الهی عاجز است.

وی خطاب به فرهیختگان خواستار تدبر در قرآن و کلام نورانی اهل بیت (ع) و همچنین بهره گیری از نهج البلاغه و تفاسیر قرآن نظیر تفسیر المیزان علامه طباطبایی شد و اظهار داشت: گوشه ای از دریای عمیق معارف الهی با تدبر در قرآن و هدایت ائمه امکان پذیر است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از فرهیختگان خواست با خواندن تاریخ مسیحیت و انحرافی که به واسطه افراط و تفریط در این دین به وجود آمد، از این ماجرا درس بگیرند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه در جهان تنها اسمی از مسیحیت باقی مانده و شریعت مسیحیت از جامعه مسیحیان دنیا دور شده، گفت: دشمنان اسلام و بشریت با استفاده از همین پروژه یعنی با ایجاد افراط و تفریط می خواهند فقه و فقاهت را از جامعه اسلامی جدا کنند تا احکام دینی از صحنه زندگی مردم دور شود.

وی فعالیت بیشتر شبکه های ماهواره ای را ترویج اباحه گیری در جامعه مسلمانان عنوان و تصریح کرد: تنها فقه و فقاهت است که جامعه را از بعد دینی و سیاسی حفظ می کند و حکومت و زندگی فردی جامعه را به سعادت می رساند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: فقاهت ، جامعه ، جدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار