دادستان کل کشور گفت: در حال حاضر بیش از 122هزار و 193 هکتار زمین در سال 92 احکامش قطعی شده و به دولت بازگشته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری با اشاره به زمین‌های تصرف شده، اظهارداشت: قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم درباره تصرف زمین‌های متعلق به دولت، زمین‌های شهری و زمین‌های بزرگی که توقف و مصادره شده شورایی را تشکیل داده‌اند و افرادی از دولت نیز در آن عضو هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این راستا برنامه‌‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا این تصرفات حتی‌الامکان صورت نگیرد ما از سازمان‌های ذی‌ربط خواستیم تا مراقب منابع تصرف شده شوند و کسانی که اقدام به این کار کردند برای آنان جواز صادر نکنند و اگر به طور غیرمجاز ساختند نظارت داشته باشند. 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه بنده مکررا به صورت شفاهی و مکتوب از آنان خواسته‌ام زمین‌های غیرمجازی را که حق ساخت وساز ندارند نظارت کنند گفت: دستگاه قضا در این راستا حمایت کاملی داشته و دارد و کسانی که این زمین‌ها را تصرف کردند باید زمین‌ها را تحویل دهند و اگر لازم باشد مجازات نقدی و غیرنقدی صورت بگیرد و کسانی که حق ساخت‌وساز ندارند ساختمانشان تخریب شود. 

وی با بیان اینکه در این راستا دو بحث مورد توجه است افزود: زمانی که حکم صادر می‌شود و تا زمانی که اجرایی و به دست دولت برگردد آمارهای متفاوتی به وجود می‌آید اما این حکم باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد زیرا گاهی اوقات در اجرایی شدن حکم مشکلاتی رخ می‌دهد. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 122هزار و 193 هکتار زمین در سال 92 احکامش قطعی شده و به دولت بازگشته است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین تأکید کرد: متولیان امر مخصوصا مسئولین منابع طبیعی سازمان زمینی و شهری باید تلاش کنند تا در مرحله اول تصرف صورت نگیرد و اگر شهردار ساخت‌وساز را مشاهده کرد بلافاصله نظارت کرده و جلوی ساخت آن را بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار