گردهمایی دو روزه مسئولین دفاترحوزه نمایندگی ولی فقیه ادارات کل دامپزشکی کشور در اداره کل دامپزشکی خوزستان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ گردهمایی دو روزه مسئولین دفاترحوزه نمایندگی ولی فقیه ادارات کل دامپزشکی کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی و حجت الاسلام والمسلمین علیجانزاده رئیس اداره نظارت بر ذبح شرعی،حجت الاسلام والمسلمین مسعود لویمی نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خوزستان و دکتر کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان برگزار شد.


دکتر کنارکوهی درخصوص عملکرد اداره کل دامپزشکی استان خوزستان مطالبی را ارائه داد و افزود: دامپزشکی، ارگان خدماتی علمی بوده و به همراه بازوی دینی می تواند باعث نشر فرهنگ اسلامی در زمینه تولید غذای حلال گردد.

در ادامه حجت الاسلام بهرام پور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، به بیان مسائل مربوط به نظارت شرعی اشاره نمود و افزود: مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه، به امر روحانیت یعنی تقویت ایمان و تقوای انسان ها بیشتر توجه کنند و غذای اسلامی که همان غذای سالم و طیب مردم است فراهم گردد. مسئولیت پذیری نیز از وظایف ناظران شرعی بوده و باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در خصوص شعار سال گفت: این پیام 4 محور دارد و جهت دهی فرهنگ اقتصاد در سایه فرهنگ دینی است و با بکارگیری عزم مردم و استفاده از سرمایه های ملی در زمینه اجرا از شیوه مدیریت جهادی بهره برده زیرا این 4 رکن حساس اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی به ما جهادگرها مرتبط می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیجانزاده رئیس اداره نظارت بر ذبح شرعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 800 نفر ناظر شرعی در کشور بر کشتارگاه های دام و طیور فعالیت دارند و انتظار می رود این امر در سال 93 با جذب ناظر شرعی و نظارت آنها بر مراکز صید و اسکله های صیادی و پرورش آبزیان، مراکز فرآوری و بهره برداری نظیر مراکز بسته بندی، سردخانه ها، کنسرو سازی و همچنین گمرکات کشور افزایش یافته تا از لحاظ نظارت شرعی اطمینان بیشتری حاصل گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این همایش دو روزه 5 کارگروه توجیهی تشکیل شد و از مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه ها میتوان به تنظیم فرم واحد برای قراردادهای ناظرین ذبح شرعی، تهیه و تنظیم دستورالعمل مراکز فرآوری و عمل آوری و بازنگری در دستورالعمل های سابق، تشکیل بانک اطلاعات و تنظیم فرم فعالیت ها بصورت یکنواخت، آبزیان و گمرکات و دستورالعمل تجمیع اجزاء حرام اشاره نمود.

در این همایش بر الصاق کد نظارت بهداشتی کلیه فرآورده های خام دامی بر روی محصولات صادر شده تاکید و پس از تأئید نظارت شرعی مجوز قرنطینه ای بهداشتی صادر شد.

همچنین مسئولین دفاتر به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات پیرامون مسائل اجرای امر نظارت شرعی، مسائل پیرامون مشکل جایگاه و تشکیلات، شرح وظایف و بازنگری در تشکیلات دفاتر نمایندگی ولی فقیه و تغییر ساختار موجود پرداخته شد.

در حاشیه این همایش دو روزه جهت تجدید میثاق با آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه به همراه کارشناسان نظارت شرعی دفاتر استان ها از مناطق جنگی استان خوزستان و مزار شهدای هویزه بازدید کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.