شوش در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و حضور ارزیابان یونسکو در هفته‌های آینده اهمیت آماده‌سازی این محوطه تاریخی را برای ارزیابی بیش از پیش کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیر پایگاه محوطه تاریخی شوش اظهار کرد: شهرستان شوش یکی از شهرهای بسیار تاثیرگذار در تاریخ و تمدن ایران بوده و در جهان نیز دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است. این شهر تاریخی از نظر مشکلاتی که برای ثبت جهانی دارد آسیب‌شناسی شده است.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: در چند ماه گذشته وضعیت محوطه تاریخی شوش به خوبی شناسایی شده است. این محوطه بر اساس شاخص‌های مد نظر ارزیابان یونسکو بررسی و آماده‌سازی خواهد شد تا برای تائید ارزیابان مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: در شهر تاریخی شوش آماده‌سازی فضا، تدوین برنامه منظم تنظیف، آغاز عملیات دیوارکشی دور محوطه 400 هکتاری، بهسازی محوطه شهر پانزدهم، پی‌کاوی ستون‌های شهر پانزدهم، مبارزه با علف‌های هرز و خودرو موجود در محوطه تاریخی شوش و... را در دستور کار داریم.

ارسطوزاده ادامه داد: در محوطه تاریخی شوش مشکلاتی وجود دارد که به میراث فرهنگی مربوط نمی‌شود و سایر دستگاه‌های متولی باید در رفع موانع موجود همکاری کنند، از این مسائل می‌توان به وجود پایه‌های برق در این محطوه تاریخی، وجود تابلوهای تبلیغاتی در حریم منظر این محوطه، وجود زباله در کنار حریم این محوطه تاریخی و... اشاره کرد./س

برچسب ها: آماده سازی ، شوش ، ثبت ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.