مدیر جهاد کشاورزی خاش از سمپاشی و دفع آفت سوسک شاخکدار همزمان با کار گرده افشانی بیش از چهار هزار و 200 هکتار نخیلات بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،امان الله طوقی گفت: سوسک شاخکدار عمده ترین آفت نخیلات بارور خاش است که نخلداران هر سال با آغاز فصل بهار به منظور دفع این آفت همزمان با عملیات گرده افشانی(مچ یوار) کار سمپاشی را به مدت یک ماه در نخلستان ها انجام می دهند.

وی افزود: عملیات گرده افشانی به منظور بارور شدن نخیلات خرما در شهرستان خاش از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

طوقی ادامه داد: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان را بیش از هفت هزار و 600 هکتار ذکر کرد و گفت: چهار هزار و 200 هکتار از این سطح زیر کشت را نخیلات بارور و سه هزار و 400 هکتار غیر بارور تشکیل می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی خاش خاطر نشان کرد: شش هزار هکتار از مجموع نخیلات شهرستان خاش به منطقه مرزی روتک اختصاص دارد و عمده آن نیز به صورت دیم کشت و تولید می شود.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی منطقه روتک خاش موجب افزایش کیفیت خرمای تولیدی برای نگهداری و بسته بندی می شود که علاوه بر مصرف داخلی به پاکستان ، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

طوقی تاکید کرد: برداشت خرما (هامین) ابتدا از اواخر تیرماه در منطقه روتک آغاز می شود و در سایر مناطق از جمله ایرندگان و کارواندر خاش تا پایان شهریور ادامه دارد./س
 
برچسب ها: دفع ، افت ، سوسک شاخدار ، خاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.