کرونا عمره گذاران را تهدید نمی کند /خانواده‌های زائرین ایرانی نگران نباشند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان تهران گفت :تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای زائرین ایرانی به کرونا ویروس در عربستان گزارش نشده و خانواده های زائرین ایرانی نگران نباشند.

حمیدرضا جنیدی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   همچنین در خصوص نحوه انتقال این بیماری گفت :اطلاعات در خصوص این بیماری هنوز کامل نیست ولی روشهای انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا،  یعنی از طریق سرفه و عطسه  است.

 وی همچنین افزود : احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار قرار داشته اند . افرادی که در بیمارستانها با بیماراندر ارتباط بوده اند.

جنیدی با بیان اینکه مواد شوینده و ضد عفونی کننده ساده می توانند به راحتی ویروس کرونا  را نابود کند  گفت : مهمترین مواردی که افراد می توانند رعایت کنند بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در برخورد  با افراد مشکوک به این ویروس است.

وی در پایان با اشاره به کسب اطلاعات بیشتر از این بیماری به ویژه زائران عمره مفرده خاطر نشان کرد : زائرینی که قصد تشرف به عمره را دارند برای  کسب اطلاعات بیشتر در  خصوص  ویروس کرونا به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش و پژوهش مرکز به آدرس www.hajmed.irمراجعه و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 87712402 تماس حاصل نمایند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کرونا ، ایران ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار