گویا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در سه هفته اخیر افزایش پیدا کرده، گفت: از تمامی مسافرینی که به کشورهای با شیوع بالای این ویروس سفر کرده‌‍اند و تست از آنها گرفته شده خوشبختانه هیچ کدام مثبت نبوده است.

دکتر مهدی گویا رئیس اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا گفت: تا به حال ۴۲۰ نفر در دنیا مبتلا به این ویروس شده‌اند که در طی سه هفته اخیر میزان شیوع آن گسترش پیدا کرده و ۱۴۳ نفر ظرف سه هفته اخیر مبتلا به این ویروس شده‌اند. 

وی با بیان اینکه سیر ابتلا به این ویروس از یک سال پیش بسیار آهسته بوده گفت: اما در طی یک ماه اخیر سیر ابتلا افزایش پیدا کرده که این افزایش سیر بیشتر در عربستان، امارات متحده و قطر است. 

گویا با اشاره به اینکه این ویروس تا به حال ۱۲۸ قربانی داده است، ادامه داد: تاکنون هیچ ایرانی که تا به حال به کشورهای درگیر این ویروس سفر کرده و به کشور برگشته مبتلا به این ویروس نشده است به طوری که از ۹۰۹ ایرانی که از این کشور‌ها برگشته‌اند تست گرفته شده که در جواب تمامی آن‌ها منفی بوده است. 

وی با تاکید براینکه این ویروس تا به حال ۴۰ درصد مرگ و میر داشته، خاطر نشان کرد: ما نظام فعالی در کشور داریم که اگر آزمایش ابتلا فردی مثبت شود می‌توانیم تحت شرایط مراقبت‌های ویژه او را تحت نظر قرار دهیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار