تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گیلان با دانشگاه آستراخان روسیه منعقد شد

رئیس دانشگاه گیلان از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه گیلان با دانشگاه آستراخان روسیه خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمد رضی در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه دانشگاه گیلان با دانشگاه آستراخان روسیه که در سالن کنفرانس دانشگاه گیلان برگزار شد، تبادل استاد و دانشجو و گسترش فعالیتهای علمی، فناوری و تحقیقاتی را از بندهای این تفاهم نامه اعلام کرد. 

وی از ارتباط میان دانشگاه گیلان و دانشگاه‌های آستراخان طی ۲ دهه گذشته خبر داد و گفت: برای اولین بار ۱۰ سال پیش تبادل دانشجو میان دانشگاه گیلان و دانشگاه آستراخان روسیه آغاز شد. 
دکتر رضی با اشاره به اینکه هم اکنون تبادل دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی و روسی در دانشگاه‌های دو استان صورت می‌گیرد تصریح کرد: دانشجویان در رشته زبان روسی دوره کارورزیشان را در دانشگاه‌های روسیه و دانشجویان روسی نیز دوره کارورزی زبان فارسی را در دانشگاه گیلان طی می‌کنند. 

وی ارتقای زمینه‌های همکاری بیشتر میان دانشگاه‌های دو استان را مهم‌ترین هدف این نشست خواند و افزود: تاکنون همکاری‌های ما در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی بوده است و تلاش بر این است تا در حوزه پژوهشی و فناوری نیز همکاری‌ها گسترش یابد. 

دکتر رضی اضافه کرد: پیش از این نیز این دو دانشگاه در رشته‌های زبان و ادبیات، محیط زیست، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و شیلات همکاری خوبی داشتند. 

وی از تبادل استاد میان دانشگاه گیلان و آستراخان خبر داد و یادآور شد: از مهر آینده علاوه بر دانشجویان، استادان نیز در دانشگاه‌های دو کشور علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تدریس خواهند کرد. 

 دکتر رضی یادآور شد: در این نشست مقرر شد تا نمایشگاهی از توانمندیهای محصولات دانش بنیان در گیلان و آستراخان برگزار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار