رییس پلیس راه آهن کشور در تبریزگفت:امروزه پلیس کشور ما با پیشرفت قابل توجه در حوزه های سخت افزاری و نرم افزار ها توانسته در ردیف کشور های پیشرفته دنیا و منطقه قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،سردار امیر رحمت اللهی در مراسم تودیع و معارفه رییس پلیس راه آهن آذربایجان گفت: راهبرد اصلی نیروی انتظامی در کشور پایبندی به اصولی است که منجر به کسب موفقیت در سرزمین پهناور ایران می گردد.

وی تغییر رویکرد پلیس ایران را بعنوان راهبرد اصلی نیروی انتظامی مطرح نموده و گفت: امروز این تغییر نگرش در 4 حوزه به آسانی قابل مشهود است و اولین اولیت تغییر ، نگاه سنتی مدیریت سلسله مراتبی و تسلیم در برابر آیین نامه ها و دستور العمل ها بود که هیچ گونه انعطافی نداشت در حالیکه امروزه نگاه مدیریت راهبردی با تکیه بر اثر بخشی بالا متمرکز است که این امر بدلیل تنوع ماموریت های پلیس در بستر اجتماع ، حجم انبوه اطلاعات ، تحولات اجتماعی و ورود جرائم نوظهور و سایر مولفه های ظریف و تاثیر گذار بوده که باعث شده پلیس ایران خود را تغییر داده و پیش بینی خود را افزایش دهد .

سردار رحمت اللهی در ادامه مقوله " پلیس پاسخگو" را از حوزه دیگر تغییر راهبردی ناجا شمرده و گفت: امروزه اخلاق حرفه ایی پلیس موجب تقویت تعاملات پلیس و همفکری در جامعه می شود که در نگاه سنتی پاسخگو بودن پلیس ان را محدود می ساخت که این امر در نهایت منجر به کسب سرمایه اجتماعی و اعتماد عموم مردم می شود .

وی در ادامه تغییر در آموزش را بعنوان سومین حوزه تحول راهبردی ناجا مطرح و خاطر نشان کرد :در گذشته آموزش بیشتر بر کسب آمادگی جسمانی و تکنیک ارتقاء قوای جسمانی و روانی متمرکز شده بود در حالیکه امروزه آموزش بر چگونگی اعمال قانون و پیشگیری از جرائم متمرکز شده و اثر بخشی زیادی را ایجاد کرده است .

سردار رحمت اللهی مقوله " کار آمدی پلیس " را از حوزه دیگر تغییر و برنامه های راهبردی نیروی انتظامی قلمداد کرد و این اصل را به مفهوم ارتقاء خدمات پلیس و رضایتمندی مردم دانست بیان کرد : می توان این چهار عنصر مذکور را بعنوان مهمترین راهبرد نیروی انتظامی تلقی نمود.

گفتنی است :در پایان مراسم تودیع رییس پلیس راه آهن آذربایجان برگزار و معارفه جناب سرهنگ رسول حیدر زاده بعنوان سرپرست پلیس راه آهن منصوب شد.
 
 
انتهای پیام/س

 

برچسب ها: پیشرفته ، دنیا ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.