کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار از بالندگی و آگاهی تا حدودی برخوردار شده است و نسبت به 10 سال گذشته هوشمندتر عمل می‌کند.

فردین آقابزرگی به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:  این بازار بالندگی و آگاهی تا حدودی برخوردار شده است و نسبت به 10سال گذشته هوشمندتر عمل می‌کند.
 
این کارشناس اظهار داشت: عوامل متعددی طی شش ماه گذشته بر شکل‌گیری نوسانات تأثیر داشته اند از جمله سیاست‌های پولی و مالی زمان هدفمندی یارانه‌ها،‌ افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی و همچنین بالارفتن سطح عمومی قیمت سبب بازار سرمایه افت شاخص و نوسان روبه‌رو شود.
 
وی تأکیدکرد: در همه جای دنیا بازارهای سرمایه پس از دوره افزایش طولانی شاهد کاهش خواهند بود و کشور ما نیز از این وضعیت مستثنی نیست و بازارهای ما نیز دوره‌ی این بازگشت یا کاهش را تجربه کرد.
 
آقابزرگی تصریح کرد: بازارهای سرمایه دیگردنیا خودش اتوماتیک‌وار و بدون دخالت دولت این شاخص‌ها را افزایش می‌دهد ولی کشورها به این حد از پویایی در هر حال نرسیده و در این مورد با محدودیت روبه‌رو است.
 
وی در پایان یادآور شد: باید کم‌کم نظارت و حمایت دولت از بازار سرمایه کاهش و خود شرکت‌ها و کارگزاری‌ها بیشتر در این زمینه وارد شوند و بتوانند مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار