وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تروریسم مدعی شده است که ایران از تروریسم حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارش سالانه خود در باره تروریسم جهانی گفته است که حملات وابستگان به گروه القاعده در خاورمیانه و آفریقا روبه افزایش است که این تهدیدی برای آمریکا و متحدانش به شمار می رود.

در این گزارش آمریکا مدعی شده است که ایران از تروریسم حمایت می کند.این گزارش مدعی شده است که ایران در برابر درخواست‌ها برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود مقاومت نشان می دهد.


وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که تهران بر حمایت از گروه‌های تروریستی پافشاری می‌کند، حضور خود را در آفریقا تقویت کرده و تلاش کرده است تا برای جدایی‌طلبان یمن و بحرین سلاح قاچاق کند.

بر اساس این گزارش که هر ساله با مجوز کنگره آمریکا منتشر می شود، همچنین القاعده و گروه های وابسته به آن را «تهدیدی برای آمریکا، هم پیمانان و منافع ما» توصیف می‌کند. 

این گزارش، اسراییل را به عنوان "شریک متعهد در مقابله با تروریسم"(!!) تحسین  و خاطرنشان می‌کند اسراییل کماکان با تهدیدهای تروریستی جدی از جانب حماس، کمیته های مقاومت مردمی و جهاد اسلامی فلسطین، بالاخص در غزه و البته تا حدی در کرانه باختری و همچنین از جانب حزب الله در لبنان روبرو است. 

طبق ادعای این وزارتخانه، خاور نزدیک در مجموع سطح قابل توجهی از فعالیت تروریستی را در سال 2013 میلادی تجربه کرد. بی ثباتی و حکمرانی ضعیف در شمال آفریقا، سوریه، عراق و یمن نیز به طور وسیع تر برای منطقه پیامدهایی به همراه خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
شما خود تروریست هستید . کسانی که بر خلاف گفته ها و ادعاهای شما سخن بگوید گرچه دنیا به درستی و واقعیت بودن آن اذعان کند تروریست است . خدایا صاحب عصر و زمان را برسان که زمین از زور و ظلم به تنگ آمده وضعیت مسلمانان در میانمار و آفریقای مرکزی و سوریه و فلسطین و غیره... حال اعراب با مستی دارن اسلام را به حراج میگذارند
آخرین اخبار