مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کاروان‌های زمینی و هوایی زائران ایرانی عتبات از امروز طبق روال عادی به عراق عزیمت می‌نمایند و تغییری در برنامه سفر آنان بوجود نخواهد آمد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:  فرودگاه نجف از ساعت 21 شب گذشته مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده و پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی این فرودگاه از سرگرفته شد.

وی افزود: از غروب روز گذشته تمام مرزهای زمینی عراق نیز باز شده و رفت و آمد کاروان‌های زمینی زائران ایرانی از طریق این مرزها صورت می گیرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: فرودگاه بغداد نیز که به علت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق  موقتاً بسته شده بود، مجدداً  از ساعت 8 و نیم صبح امروز آغاز بکار نموده و پروازهای رفت و برگشت زائران از این فرودگاه از سرگرفته می‌شود.

نظافتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌های زمینی و هوایی زائران ایرانی که در دو روز گذشته سفرشان لغو گردیده بود، صورت گرفته و این گروه از زائران طی روزهای آتی به عتبات اعزام خواهند شد و هیچ کاروانی بلاتکلیف نخواهد بود و برنامه سفر این عزیزان از طریق سامانه ثبت نام عتبات به ادارات حج و زیارت استانها جهت ابلاغ به کارگزاران زیارتی استان اعلام شده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های زائران ایرانی به عتبات از امروز به روال قبل بازمی‌گردد، بیان کرد: کاروان‌های زائران ایرانی مستقر در عراق که به علت بسته بودن مرزها طی این روزها نتوانسته بودند به کشور بازگردند، از صبح امروز به ترتیب به کشور باز می‌گردند و عملیات بازگشت این کاروان‌ها تا پایان امروز به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان در خصوص پرداخت خسارت به زائرانی که طی ایام برگزاری انتخابات در عراق تغییر در روز و نحوه سفرشان ایجاد شده بود، گفت: خسارت مربوط به کاهش تعداد روز سفر برخی کاروانهای اعزامی به عراق در این ایام و هزینه مابه‌التفاوت ناشی از تغییر در نحوه برگشت کاروان‌های هوایی که به علت بسته بودن فرودگاه‌های عراق به صورت زمینی به کشور بازگردانده شده‌اند، محاسبه شده و ظرف 2 هفته آینده به زائران عودت داده خواهد شد.سومین انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در این کشور برگزار شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اعزام ، عادی ، روال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۸:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدایا امام حسین وعتبات رو ازما نگیر وراه کربلا همیشه باز باشه
Iraq
رسول
۱۶:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما که هنوز توی عراقیم و هنوز زمانی برای بازگشت به ما اعلام نشده.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۲:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام علیکم یا امام حسین ع شعیه واقعی علی ع را نجات بده تشکر یا امام حسین ع کوچیک شما هستم
آخرین اخبار