معاون خزانه‌داری آمریکا در باره ادامه ناتوانی دانشجویان در بازپرداخت وام‌های خود هشدار داد و گفت این وضعیت بر رشد اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سارا بلوم راسکین"در دانشگاه مریلند گفت:در حالی که ناتوانی در بازپرداخت انواع وام‌ها در سال های اخیر کاهش یافته است، ناتوانی در بازپرداخت وام‌های دانشجویی هنوز سیر صعودی دارد.

وی بیان کرد 7 میلیون آمریکایی قادر به بازپرداخت وام‌های دانشجویی خود نیستند.

در پایان سال 2013 مجموع وام‌های دانشجویی نزدیک 1100 میلیارد دلار بود این مبلغ خیلی بیشتر از ارزش کل کارت‌های اعتباری است.

معاون خزانه داری آمریکا تصریح کرد دست کم 40میلیون نفر وام دانشجویی گرفته‌اند، دانشجویی که وام گرفته است هنگام اتمام تحصیلات خود به طور متوسط 30 هزار دلار بدهی دارد که معمولا باید طی 10سال یا بیشتر آن را بازپرداخت کند.

در سال 2012 حدود 60 درصد دانشجویان هنگام پایان دوره چهار ساله تحصیلات خود بدهکار بودند در صورتی که در سال 1993 این میزان 30 درصد بود.

راسکین تاکید کرد این آمار می‌تواند بر رشد اقتصادی کشور تاثیر منفی بگذارد.

ناتوانی در بازپرداخت وام‌ دانشجویی سبب می شود وام گیرنده نتواند وام‌های دیگری برای خرید خانه و حتی خرید خودرو بگیرد.

به گفته این مسئول آمریکایی ، ناتوانی در بازپرداخت وام دانشجویی در مواردی مانع استخدام و اشتغال وام گیرنده می شود زیرا کارفرمایان اغلب سوابق مالی فرد جویای کار را بررسی می‌کنند و ناتوانی پرداخت وام در گذشته، موردی منفی برای وی محسوب می‌شود.

در آمریکا بخش زیادی از وام های دانشجویی را دولت تامین اعتبار می‌کند اما این اعتبارات توسط آژانس‌ها یا بانک‌های خصوصی توزیع می‌شود.

راسکین که ماه گذشته از بانک مرکزی به خزانه داری آمریکا آمد از کارکنان خود خواست به محض این که متوجه مشکلات وام گیرنده در بازپرداخت وام دانشجویی می‌شوند، برنامه بازپرداخت وام را تغییر داده و تسهیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار