سازمان بهداشت ايالات متحده خبر داد

اعمال قوانين محدوديت فروش "سيگارهاي الكترونيكي"

سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا، اف دی ای، چند روز قبل اعلام کرد که قصد دارد فروش سیگارهای الکترونیکی را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا، اف دی ای، چند روز قبل اعلام کرد که قصد دارد فروش سیگارهای الکترونیکی را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کند. 

به گفته‌ي اين سازمان چند سالی هست که سیگارها الکترونیکی به بازار آمده و اخیرا بسیار باب شده. از جمله فروش این سیگارها در سال ۲۰۱۳ تقریبا به دو میلیارد دلار رسید.

این سازمان می‌گوید با توجه به رشد شدید عرضه و مصرف این محصولات درحالی که عوارض جانبی آن برای سلامتی هنوز به خوبی معلوم نیست، اصلاح قوانین لازم است.

سازمان بهداشت اف دی ای عنوان کرد هرچند اینها به سیگار معروفند اما در واقع عاری از تنباکو هستند. یک المان فلزی نیکوتین مایع را داغ و بخار می‌کند که وارد ریه می‌شود.

اف دی ای مشغول تحقیق درباره آثار این سیگارها برای سلامتی و همچنین این مساله است که چه گروه‌هایی از آن استفاده می‌کنند.

براساس مقررات تازه شرکت‌های سازنده باید محصولات خود را در اف دی ای ثبت و مواد به کار رفته در آن را فاش کنند كه در تبليغات خود نيز نمی‌توانند ادعا کنند که محصولاتشان ایمن تر از دخانیات است.

كارشناسان اين سازمان مي‌گويند از ديگر نگران‌های عمده کیفیت موادی است كه در اين سيگارها به كار رفته و به طور قطع نمي توان گفت سرطان زا نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار