مدیر امور منابع آب ناحیه تربت حیدریه از این شهرستان به عنوان بحرانی ترین شهرستان خراسان رضوی در زمینه تامین منابع آبی خبر داد .

مهدی طلعتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود :در حال حاضر 94درصد منابع آبی تربت حیدریه در بخش کشاورزی این شهرستان مصرف می شود که در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشه شود .

وی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی را از جمله راهکارهای تامین منابع آبی در این شهرستان بر شمرد و افزود :تا کنون در 95 درصد از چاههای آب کشاورزی تربت حیدریه کنتور آب هوشمند نصب شده و تلاش می شود تا پایان شهریور امسال همه چاههای آب این منطقه به کنتور هوشمند آب مجهز شوند .

مدیر امو منابع آب تربت حیدریه حوضه آبریز این شهرستان را به سه حوضه دشت زاوه ،رشتخوار،وارغند تقسیم کرد و گفت :دشت زاوه از سال 66 دچار بیلان منفی است و هرگونه برداشت آب در این منطقه ممنوع اعلام شده است .

وی گفت در حوزه زاوه هزارو 545چاه ،164 چشمه و193 رشته قنات وجود دارد که میزان برداشت آن در بخش کشاورزی 94و 5دهم درصد در بخش شرب 5 درصد و دربخش صنعت دو یک دهم درصد است .

مدیر امو منابع آب ناحیه تربت حیدریه حل مشکل کمبود آب در تربت حیدریه را نیازمند مدیریت جهادی و همکاری همه مردم وکشاورزان منطقه به منظور صرفه جویی و استفاده از روشهای بهینه آب عنوان کرد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: آب ، تربت ، حیدریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.